تحولات آفریقا، ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

جمعه 22 بهمن 1400 - 16:32
https://iswnews.com/?p=62511

آخرین اخبار و تحولات از کشورهای لیبی، نیجریه، مالی، نیجر، اتیوپی، سومالی، کنگو و موزامبیک

۱- لیبی:
– در ۲۱ بهمن ماه، نمایندگان پارلمان لیبی در شهر طبرق، “فتحی باشاغا” را به عنوان نخست وزیر جدید لیبی انتخاب کردند. وی پیش از این، وزیر کشور دولت وفاق لیبی بوده است.
– در ۲۱ بهمن ماه، حمله مسلحانه به خودروی حامل “عبدالحمید الدبیبه” نخست وزیر فعلی دولت انتقالی لیبی در شهر طرابلس ناکام ماند.

۲- نیجریه:
– در ۱۵ بهمن ماه، بر اثر انفجار چهار بمب در مسیر کاروان ارتش نیجریه در جاده شهر مالوم فتوری واقع در ایالت برنو، بیش از ۴۰ نفر از نظامیان نیجریایی کشته و زخمی شدند.
– در ۱۷ بهمن ماه، مسلحین داعش به شهرک بریس حمله کرده و تعدادی از منازل مسیحیان را به آتش کشیدند. در این حمله داعش یک مسیحی را به قتل رساند.
– در ۱۸ بهمن ماه، بر اثر انفجار بمب در مسیر شهر مارته، خودروی حامل شبه نظامیان وابسته به ارتش نیجریه منهدم شده و سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

۳- مالی:
ارتش مالی از کشته شدن ۲۰ نفر از مسلحین گروه‌های جهادی در عملیات مشترک با نیروهای تاکوبا (نیروی ضربت اروپا و آفریقا برای مبارزه با تروریسم) در منطقه اضیلمان واقع در شمال شرق مالی خبر داد. این عملیات در تاریخ ۱۴ بهمن ماه سال جاری انجام گرفته است.

۴- نیجر:
در ۱۷ بهمن ماه، داعش تصاویر حمله مسلحانه به پاسگاه ارتش نیجر در شهرک چیتیماری واقع در جنوب این کشور را منتشر کرد. این حمله در تاریخ ۹ بهمن ماه سال جاری انجام گرفته است.

۵- اتیوپی:
بر اثر حمله راکتی گروه تروریستی الشباب به پایگاه ارتش اتیوپی در مرز با سومالی، دو نفر از نظامیان اتیوپی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

۶- سومالی:
در ۲۱ بهمن ماه، بر اثر حمله انتحاری یکی از عوامل گروه الشباب، در چهارراه عیل غابتا در شهر موگادیشو، شش نفر کشته و بیش از ۱۰ نفر زخمی شدند.

۷- کنگو:
در ۱۵ بهمن ماه، طی حمله مسلحانه داعش به پاسگاه ارتش کنگو در شهر نوبیلی، ۲۰ نفر از زندانیان بازداشتگاه این پاسگاه فرار کردند.

۸- موزامبیک:
در ۱۸ بهمن ماه، طی حمله داعش به روستای بانگالا در استان کابودلگادو، سه نفر از نظامیان ائتلاف آفریقایی به اسارت داعش درآمدند.

بیشتر بخوانید:
تحولات آفریقا، ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.