تحولات عراق، ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

شنبه 23 بهمن 1400 - 12:22
https://iswnews.com/?p=62556

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ نیرو‌های حشدالشعبی به همراه ارتش و پلیس عراق، تعدادی از مخفیگاه‌های گروه داعش در جزیره “البومرموص” واقع در استان صلاح الدین را منهدم کردند.

۱- بغداد:
در تاریخ ۱۷ بهمن ماه، عامل حمله راکتی به فرودگاه بین المللی بغداد هنگام فرار از بغداد توسط نیروهای امنیتی عراق بازداشت شد. لازم به ذکر است که در تاریخ ۸ بهمن ماه مواضع اشغالگران آمریکایی در پایگاه ویکتوری در مجاورت فرودگاه بین المللی بغداد هدف شش فروند راکت ۱۰۷ میلی قرار گرفت.

۲- صلاح الدین:
– در تاریخ ۲۱ بهمن ماه، یک کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در استان صلاح الدین مورد حمله گروه‌‌ مقاومت “لواء ثار المهندس” قرار گرفت.
– در تاریخ ۱۹ بهمن ماه، نیرو‌های حشدالشعبی به همراه ارتش و پلیس عراق، تعدادی از مخفیگاه‌های گروه داعش در جزیره “البومرموص” واقع در استان صلاح الدین را منهدم کردند.

۳- المثنی:
– در تاریخ ۲۱ بهمن ماه، دو کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در استان المثنی مورد حمله گروه‌‌های مقاومت قرار گرفت.
– در تاریخ ۱۷ بهمن ماه، دو کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در استان المثنی مورد حمله گروه‌‌های مقاومت قرار گرفت.

۴- قادسیه:
در تاریخ ۱۷ بهمن ماه، یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در استان قادسیه مورد حمله گروه‌‌‌های مقاومت قرار گرفت.

۵- الانبار:
– در تاریخ ۱۸ بهمن ماه، تعدادی از یگان‌های “کتائب حزب الله عراق” جهت مقابله با عناصر داعش در منطقه الکرمه واقع در شرق الانبار مستقر شدند.
– در تاریخ ۱۹ بهمن ماه، بر اثر انفجار در مسیر خودروی حامل نظامیان عراقی در منطقه راوه واقع در استان الانبار پنج تن از نیروهای ارتش عراق شهید و تعدادی مجروح شدند.

۶- در تاریخ ۱۹ بهمن ماه، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در الحنانه استان نجف دیدار کرد.

۷- در تاریخ ۲۱ بهمن ماه، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشدالشعبی عراق از عقد قراردادهای تسلیحاتی جدید و خرید سلاح‌های مدرن و با کیفیت برای تسلیح این سازمان خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.