نئونازی‌های اوکراینی در نبرد با روسیه

شنبه 7 اسفند 1400 - 23:06
https://iswnews.com/?p=63566

گردان آزوف یکی از یگان‌های نئونازی گارد ملی اوکراین است که در “ماریوپل” واقع در منطقه ساحلی دریای آزوف مستقر شده است. این گروه در سال ۲۰۱۴ میلادی و همزمان با بحران اوکراین تشکیل شد و در نوامبر ۲۰۱۴ در گارد ملی اوکراین ادغام شد. فرماندهان این گردان ارتباط با نئونازی‌ها را به شدت تکذیب می‌کنند اما یکی از نمادهای اصلی پرچم این گردان، پرچم “لشکر دوم زرهی اس‌اس داس رایش” یکی از لشکرهای وابسته به “وافن اس‌اس” (از گروه‌های نظامی آلمان در جنگ جهانی دوم) می‌باشد.
این گردان از افراد گوناگون تشکیل شده و نیمی از اعضای آن به زبان روسی صحبت می‌کنند و اهل شرق اوکراین‌اند. گردان آزوف نقش مهمی در درگیری‌های روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۴ ایفا کرد. اولین فرمانده این یگان، آندری بیلتسکی، رهبر مجمع اجتماعی-ملی نئونازی و میهن‌پرست اوکراین بوده است.

در ماه‌های اخیر، گزارشاتی مبنی بر استقرار نیروهایی دارای گرایشات نازی و نژادپرستانه در خطوط درگیری دونباس منتشر شد. پس از آغاز درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین مشخص شد نئونازی ها در شهر ماریوپول و چند منطقه دیگر در خطوط دونباس حضور دارند.
چندی قبل منابع اوکراینی با انتشار ویدیویی ادعا کردند یکی از اعضای پلیس نظامی روسیه را در نیکولایف دستگیر کرده‌اند اما مشخص شد که فرد بازداشت شده اعضای گردان آزوف در شهر نیکولایف است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی اخیر خود اظهار داشت: “ما برای غیرنظامی کردن و جلوگیری از نازی‌سازی اوکراین و همچنین محاکمه کسانی که مرتکب جنایات خونین متعدد علیه غیرنظامیان شدند، تلاش خواهیم کرد. وی خطاب به ارتش اوکراین گفت: نئونازی‌ها از فرزندان، همسران و افراد مسن شما به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.”

این ادعا در حالی مطرح شده است که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یک یهودی است. او بارها با افتخار از نحوه جنگیدن پدربزرگ یهودی‌اش علیه ارتش هیتلر صحبت کرده است. اما ریشه این سخنان پوتین به جنگ جهانی دوم بر‌می‌گردد. زمانی که پارتیزان‌های اوکراینی در حمایت از نازی‌ها، حملاتی را علیه شوروی انجام دادند و برخی از آنها در اقدامات وحشیانه‌ای علیه شوروی دست داشتند.

اوکراین اقوام‌ روس تبار زیادی در خود جای داده است. این مسئله در مناطق شرقی اوکراین که اکثر ساکنان به زبان روسی صحبت می‌کنند به چشم می‌آید. برخی از روس‌ها معتقدند که ساکنان مناطق شرقی اوکراین به ناحق از سرزمین مادری جدا شده و قربانیان پاکسازی قومی توسط دولت نئونازی اوکراین هستند.

در سال ۲۰۱۴ اعضای حزب نئونازی سوبودا و راست‌گرایان، پست‌های کلیدی در کابینه دولت اوکراین را بدست آوردند. پس از این ماجرا، مسئولان اوکراینی کمیته‌ای جهت برخورد با مخالفان تشکیل رژیم جدید نئونازی و مسئولان و دست اندرکاران مشاغل دولتی در نهادها و سازمان‌ها تشکیل دادند. تحلیلگران هدف از تشکیل این کمیته را نابودی احزاب کمونیسم و حامیان دولت روسیه بیان کردند تا دخالت آمریکا، ناتو و اروپا در امور داخلی اوکراین تسهیل شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس یکشنبه, ۸ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۱

    ۱.هیلتر یک نادان به تمام معنا بود که ناسیونال سوسیالیسم رو برای ابد نابود کرد و باعث شد لیبرالیسم بر قلب ها حکومت کنه
    ۲.هیتلر یک روانی بود و الا بر علیه شوروی و امریکا اعلان جنگ نمی داد و به شوروی حمله نمی کرد
    ۳.وافن اس اس تنها یک خوبی داشت و اون این بود که حتی مسلمانان عضوش بودند و هر کسی با هر عقیده ای که داشت برای یک هدف واحد می جنگید. اتحاد و بسیج اقوام و ملل مختلف برای یک هدف واحد، صرف نظر از عقاید شخصیشون.
    البته بی خدایان و آتئیست ها جزوشان نبودند.
    ۴.ضمنا وافن اس اس مخصوصا همین لشکر دوم زرهی معروف به داس رایش، در اواخر جنگ مرتکب جنایت جنگی شدند و خودشون رو بدنام کردند.
    ۵.الگوهای اسلامی مانند حضرت علی و امام حسین بالاترین الگوهای اخلاقی و انسانی هستند و به همین خاطر ایدئولوژی اسلامی قدرتمند تر از سایر ایدئولوژی های ساخت بشر هست و در نهایت تمامی ایدئولوژی ها به اخلاق و منش اسلامی خواهند رسید. چون بالاتر از اون چیزی پیدا نمی شه کرد.

    پاسخ
  2. .. یکشنبه, ۸ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵

    باسلام.این چیزها بیشتر یک لودگی و دلقک بازی..! اگر واقعا چنین افراد فرضا با نازی ها المان بودن،بجایی روسیه باید به امریکا و غرب می جنگیدن! که نابودشون کردن. همانطور که عثمانی گر و .. لودگی بیش نیست.

    پاسخ
  3. بهزاد یکشنبه, ۸ اسفند, ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

    همونطور که خودتون در مقاله گفتین « این گردان از افراد گوناگون تشکیل شده و نیمی از اعضای آن به زبان روسی صحبت می‌کنند و اهل شرق اوکراین‌اند.» و همچنین «این ادعا در حالی مطرح شده است که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین یک یهودی است. او بارها با افتخار از نحوه جنگیدن پدربزرگ یهودی‌اش علیه ارتش هیتلر صحبت کرده است.» ادعای نئونازی خطاب کردن دولت اوکراین کاملاً مضحک و مسخره هستش ، اونی که داره عین آلمان نازی رفتار میکنه حکومت روسیه و شخص پوتین هستش، از شروع درگیری روسیه و اوکراین این روسیه بوده که رفتار تهاجمی داشته و مرتباً به خاک اوکراین تجاوز کرده، شروعش شبه جزیره کریمه بود، بعد شرق اوکراین الان هم حمله سراسری به کل اوکراین

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.