مسلحین طالبان یک جوان شیعه را ترور کردند!

جمعه 13 اسفند 1400 - 11:52
https://iswnews.com/?p=64286

در شامگاه ۷ اسفند ماه، مسلحین طالبان یک فعال فرهنگی اهل شهر سرپل به نام “حسین قربانی” را در محله چهارباغ واقع در منطقه دوم شهر سرپل به گلوله بستند. طبق اظهارات منبع میدانی تحولات جهان اسلام، قربانی در نتیجه این حمله تروریستی به شدت زخمی شده و با کمک اهالی محل به بیمارستان شهر شبرغان منتقل شده است. این جوان در حال حاضر پس از انجام سه عمل جراحی در حال طی روند بهبودی خود در بیمارستان است.

“حسین قربانی” جوانی ۲۱ ساله و دانشجوی سال دوم رشته زبان انگلیسی در دانشگاه استان سرپل است. وی از فعالین فرهنگی اهل تشیع منطقه چهارباغ می‌باشد که مسلحین طالبان به دلایل نامشخصی او را در خانه خود به گلوله بستند.

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان این اولین باری است که آنها به شیعیان حمله کرده و منزل آنها را مورد تعدی قرار می‌دهند. هر چند که علت این حمله مشخص نیست، اما احتمال می‌رود که این اقدام از سوی مسلحین افراطی طالبان انجام گرفته باشد.

پی‌نوشت: با توجه به افزایش ناامنی در افغانستان و خودسری‌های بی‌شمار مسلحین طالبان در حمله به شیعیان افغانستان، پیگیری موارد این چنینی از سوی وزارت خارجه ایران و نهادهای مربوطه لازم و ضروری است. نگاه قومی و مذهبی در حکومت افغانستان بارها تکرار شده و هر بار شکست خورده است. انتظار می‌رود دست اندرکاران بخش افغانستان، نگاه عمیق تری به اخبار و تحولات این منطقه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:
کشتار نظامیان پیشین افغانستان، به نام آدم‌ربا و تروریست!
تیراندازی طالبان در تخار، چهار کشته و زخمی بر جا گذاشت
تشکیل اپوزیسیون جدید افغانستان در مشهد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. شنبه, ۱۴ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

    حالا باید ماهیت این عمل مشخص بشه. اینطوری خوب نیست خبر رسانی بشه!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.