تنش در مرزهای ارمنستان و نخجوان، یک نفر کشته شد

چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 15:45
https://iswnews.com/?p=64918

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز دوشنبه ۷ مارس برابر با ۱۶ اسفند به سوی یکدیگر تیراندازی کرده اند و هر کدام دیگری را به آغاز درگیری متهم می‌کنند.

بنابر گزارش شوشی نیوز به نقل از وزارت دفاع ارمنستان، ارتش آذربایجان در مرز نخجوان با گلوله های توپ و خمپاره مواضع مرزی ارمنستان در شهرک یراسخ استان آرارات را هدف قرار داده است.

این درگیری حوالی ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی روز دوشنبه ۷ مارس برابر با ۱۶ اسفند روی داده است که طی آن دو نفر زخمی شدند. گروهبان هرچ آرامی مناساریان، نظامی قراردادی ارتش ارمنستان براثر شدت مجروحیت هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.

وزارت دفاع آذربایجان هنوز هیچ اطلاعاتی در این باره منتشر نکرده است. اما مقام های این وزارتخانه اعلام کرده اند که طرف ارمنی به سمت خاک اصلی آذربایجان در ترتر، آغدام، گرانبوی، خوجالی و کلبجر شلیک کرده است.

وزارت دفاع آذربایجان تاکید کرده است که از باسارکچر زرکند به سوی استان کلبجر آذربایجان شلیک می شود. آذربایجان وارادنیس استان کیغارکونیک ارمنستان را باسارکچر و بیشتر قسمت های این استان را گویچه می نامد.

ذاکر حسن اف وزیر دفاع آذربایجان، ارمنستان را مسوول ناآرامی های مرزی می داند، و دستور داده است تا به «تحریک‌های احتمالی» پاسخ مناسب داده شود.

وزارت دفاع ارمنستان با تکذیب این موضوع تاکید کرده است: آذربایجان بار دیگر در حال انتشار اطلاعات نادرست است و مدعی شد یگان های نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع آذربایجان در مرز شرقی شلیک نکرده اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امراله مهماندوست پنجشنبه, ۱۹ اسفند, ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴

    کشور ارمنستان دیگر ضعیف شده است کشور ضعیف همیشه در معرض تجاوز خواهد بود

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.