سرلشکر ثابت جواس کشته شد

پنجشنبه 4 فروردین 1401 - 11:21
https://iswnews.com/?p=66103

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرلشکر ثابت محمد جواس از فرماندهان نیروهای جنوبی یمن طی انفجاری در شمال عدن کشته شد.

شامگاه ۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در محل توقف خودروی سرلشکر “ثابت مثنی جواس” در منطقه الخضراء واقع در شمال شهر عدن، این فرمانده برجسته به همراه چهار نفر دیگر کشته شدند.

تا این لحظه هیچ شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

سرلشکر جواس از فرماندهان ارشد نیروهای جنوبی و اهل مدیریت ردفان واقع در استان لحج بود که در دوره های مختلف مناصب نظامی متعددی داشت. جواس در زمان ریاست جمهوری علی عبدالله صالح، فرماندهی تیپ ۱۵ پیاده نظام ارتش یمن در استان صعده را به عهده داشت و به واسطه همین پست در جریان نبردهای شش گانه علی عبدالله صالح و انصارالله در استان صعده نقش مهمی ایفا کرد. از این رو جواس را به عنوان یکی از عوامل سرکوب شیعیان صعده و شهادت سید حسین بدرالدین الحوثی می‌دانند.
سرلشکر جواس پس از روی کار آمدن عبدربه منصورهادی به فرماندهی نیروهای ویژه عدن و رهبری نظامی جبهه العند گماشته شد و در طول سال‌های اخیر با انصارالله جنگید.

بیشتر بخوانید:
پرسش مخاطب: نیروهای العمالقه چه کسانی هستند؟
یادداشت: جنگ یمن به کدام سو می‌رود؟ شماره چهارم
گسترش انفجارهای خونین عدن در سایه‌ی حکمرانی ائتلاف سعودی + تصاویر +۱۸

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید پنجشنبه, ۴ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

    سلام. اگه یادتون باشه قرار بود یه تحلیل بگذارید از این که چطور انصارالله میتونن جلوی نیروهای الاصلاح (مثل نبرد اخیر حرض) انقدر خوب مقاومت کنند ولی جلوی نیروهای عمالقه توی ساحل الحدیده و نبردهای استان شبوه (محور بیحان-حریب) دچار مشکل شدن.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.