تحولات افغانستان، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱

شنبه 13 فروردین 1401 - 23:12
https://iswnews.com/?p=66905

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر انفجار یک بمب در شهرک جبرئیل واقع در منطقه نهم شهر هرات، ۲۹ نفر غیرنظامی شهید و زخمی شدند.

۱- بدخشان:
در ۷ فروردین ماه، در عملیات غافلگیرانه نیروهای جبهه آزادی افغانستان در جاده بدخشان-تخار، سه نفر از اعضای طالبان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

۲- پروان:
در ۱۱ فروردین ماه، نیروهای جبهه آزادگان در یک حمله غافلگیرانه به مسلحین طالبان در شهرستان جبل سراج، “ملا قدرت الله پکتیاوال” معاون قطعه سرخ (یگان ویژه طالبان) را به قتل رساندند.

۳- تخار:
– در ۸ فروردین ماه، طالبان یکی از فرماندهان بسیج مردمی در حکومت پیشین را در شهر تالقان تیرباران کردند.
– در ۱۱ فروردین ماه، نیروهای جبهه آزادی افغانستان بر ساختمان مدیریت اطلاعات طالبان در شهرستان دشت قلعه حمله کرده و دو تن از اعضای طالبان را به قتل رساندند.

۴- جوزجان:
در ۸ فروردین ماه، نیروهای جبهه آزادی افغانستان در محله خان تپه واقع در شهرستان قرقین مواضع طالبان را مورد حمله قرار دادند. از تلفات این حمله اطلاعاتی در دست نیست.

۵- دایکندی:
در ۹ فروردین ماه، افراد مسلح ناشناس در شهرستان سنگ تخت و بندر، یک مرد جوان را ترور کردند.

۶- غور:
در ۷ فروردین ماه، مسلحین تحت امر مولوی “احمد شاه دین دوست” استاندار غور با نیروهای حاج “میاگل آهنگرانی” از فرماندهان محلی طالبان در منطقه آهنگران با یکدیگر درگیر شدند.

۷- فراه:
– در ۸ فروردین ماه، افراد ناشناس امام جماعت یک مسجد را به همراه برادرش در شهر فراه ترور کردند. در نتیجه این حمله تروریستی، امام جماعت مسجد جان باخته و برادرش زخمی شد.
– در ۹ فروردین ماه، افراد مسلح ناشناس یک زرگر را در شهر فراه ترور کردند.
– در ۱۱ فروردین ماه، طی حمله مسلحانه داعش به تجمع نیروهای طالبان در شهر فراه، چند نفر از محافظین یک فرمانده محلی کشته شدند.

۸- قندهار:
در ۸ فروردین ماه، طی حمله نیروهای جبهه آزادی افغانستان به پاسگاه طالبان در محله تانک مرکزی واقع در منطقه چهارم شهر قندهار، دو نفر از نیروهای طالبان کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

۹- کابل:
در ۱۱ فروردین ماه، طالبان مسجد جامع امام موسی کاظم (ع) واقع در محله افشار واقع در منطقه پنجم را پلمپ کردند. پس از این اقدام طالبان، مردم نماز جماعت را در خیابان ادا کردند.

۱۰- ننگرهار:
در ۷ فروردین ماه، نیروهای طالبان یکی از افراد داعش به نام “عطا الرحمان” را بازداشت کردند.

۱۱- هرات:
– در ۱۱ فروردین ماه، طالبان یک پزشک وزارت دفاع حکومت پیشین به نام “حسن قانونی” را در شهرستان انجیل تیرباران کرده و جسدش را آتش زدند.
– در ۱۲ فروردین ماه، بر اثر انفجار یک بمب در شهرک جبرئیل، چهار نفر غیرنظامی شهید و ۲۵ نفر غیرنظامی دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار تروریستی را به عهده گرفت.

۱۲- هلمند:
در ۱۲ فروردین ماه، بر اثر انفجار یک بمب در شهرستان مارجه پنج کودک شهید و سه کودک دیگر زخمی شدند.

۱۳- در طول یک هفته اخیر، نیروهای شورای عالی مقاومت به رهبری “عطا محمد نور” حضور خود در استان‌های فاریاب، پروان و قندوز را نیز اعلام کردند. این گروه پیش از این در استان‌های سرپل، سمنگان و… اعلام موجودیت کرده بود.

بیشتر بخوانید: تحولات افغانستان و پاکستان، ۷ فروردین ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.