تحولات سوریه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۱

سه شنبه 23 فروردین 1401 - 23:44
https://iswnews.com/?p=67769

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ساکنان محلی و نیروهای ارتش سوریه یک کاروان آمریکایی را در منطقه صلاحیه حرب واقع در جنوب قامشلی متوقف و آن را را مجبور به عقب نشینی کردند.

۱- حلب:
– در تاریخ ۲۲ فروردین ماه، نود و پنجمین گشت نظامی مشترک روسیه و ترکیه در حومه شرقی عین العرب واقع در شمال سوریه انجام شد. این کاروان متشکل از هشت خودروی نظامی روسیه ترکیه و با اسکورت دو فروند بالگرد روسی از روستای غریب واقع در ۱۵ کیلومتری شرق عین العرب (کوبانی) آغاز به گشت‌زنی کرد.
– در تاریخ ۲۲ فروردین ماه، یکی از فرماندهان مسلحین جیش الاسلام به نام محمد الجزار مقابل منزلش هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و مجروح شد.
– در تاریخ ۲۳ فروردین ماه، مسلحین تحت حمایت ترکیه مواضع شبه نظامیان کُرد در حومه شهر تل رفعت واقع در شمال حلب را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

۲- ادلب:
– در تاریخ ۲۱ فروردین ماه، دو سرباز ارتش سوریه توسط تک‌تیراندازهای مسلحین در جبهه دادیخ به شهادت رسیدند.
– در تاریخ ۲۲ فروردین ماه، ارتش سوریه مواضع مسلحین در معره النعسان را هدف حمله توپخانه‌ای قرار داد.

۳- دمشق:
در تاریخ ۲۳ فروردین ماه، یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی اداره دارایی شهر قطنا واقع در حومه دمشق منفجر شد. از تعداد تلفات اطلاعاتی در دست نیست.

۴- دیرالزور:
در تاریخ ۲۲ فروردین ماه، عصام الفاضل، یکی از فرماندهان دفاع وطنی سوریه در نزدیکی میدان المصریه شهر البوکمال هدف حمله مسلحین ناشناس قرار گرفت و زخمی شد.

۵- حسکه:
– در تاریخ ۲۰ فروردین ماه، پهپاد ارتش ترکیه یکی از فرماندهان میدانی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را در حومه‌ی الدرباسیه هدف حمله قرار داد.در این حمله یکی از نیروهای SDF کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.
– وزیر امور خارجه دانمارک اعلام کرد که این کشور در حال برنامه ریزی جهت بازگرداندن پنج کودک داعشی از یک کمپ در حومه‌ی مالکیه واقع در شمال شرق سوریه است. در ماه اکتبر ۲۰۲۱، کشور دانمارک ۱۷ نفر از جمله ۱۴ کودک و سه زن داعشی را به کشور بازگرداند.
– در تاریخ ۲۱ فروردین ماه، ساکنان محلی و نیروهای ارتش سوریه یک کاروان آمریکایی را در منطقه صلاحیه حرب واقع در جنوب قامشلی متوقف و آن را مجبور به عقب نشینی کردند.

۶- رقه:
در تاریخ ۲۳ فروردین ماه، جنگنده‌های روسی، مخفیگاه‌های داعش در منطقه رصافه در جنوب غرب رقه را هدف حمله قرار دادند.

۷- حماه:
در تاریخ ۲۰ فروردین ماه، جنگنده‌های اسرائیلی با استفاده از حریم هوایی شمال لبنان، برخی نقاط مرکزی سوریه را هدف حمله قرار داد که پدافند هوایی سوریه اقدام به مقابله با این حمله کرده و چند موشک دشمن را رهگیری و منهدم کرد. این حمله علیه مرکز تحقیقات علمی واقع در مصیاف استان حماه صورت گرفت و طی آن چندین ساختمان قدیمی در اطراف مرکز علمی مورد هدف قرار گرفتند.

۸- در تاریخ ۲۳ فروردین ماه، مرکز مصالحه روسی در سوریه اعلام کرد: مسلحین ۶ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند که از این تعداد ۳ مورد مربوط به استان لاذقیه، ۱ مورد مربوط به استان حماه و ۲ مورد مربوط به استان ادلب می‌باشد.

نقشه با کیفیت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.