رئیس مرکز فرهنگی تبیان توسط طالبان بازداشت شد!

شنبه 27 فروردین 1401 - 10:31
https://iswnews.com/?p=67805

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای اطلاعاتی طالبان “یارمحمد رحمتی” رئیس مرکز فرهنگی تبیان در شهر کابل را به اتهام گل باران سفارت جمهوری اسلامی ایران بازداشت کردند.

در شامگاه ۲۵ فروردین ماه، نیروهای اطلاعاتی طالبان حجت الاسلام و المسلمین “یار محمد رحمتی” رئیس مرکز فرهنگی تبیان در شهر کابل را به اتهام حضور و سازماندهی گردهمایی اخیر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل بازداشت کردند. طالبان همچنین محدودیت هایی را بر فعالیت‌های دفتر فرهنگی تبیان در شهر کابل اعمال کرده و ادعای پلمپ شدن دفتر این مرکز صحت ندارد.
طبق اظهارات آقای مزاری، مسئولین طالبان اطمینان داده‌اند که در خصوص بازداشت آقای رحمتی هیچ مشکلی وجود ندارد و وی بزودی به دفتر کار خود بازخواهد گشت.

حجت الاسلام و المسلمین رحمتی رئیس مرکز فرهنگی تبیان در روز ۲۴ فروردین ماه، به همراه شماری از علما، بزرگان محلی، فرهنگیان، نمایندگان احزاب سیاسی و دیگر اقشار مردم افغانستان با تجمع در مقابل سفارت ایران در کابل، از حمایت ملت و حکومت ایران از مردم افغانستان قدردانی کرده بود.

مرکز تبیان یک تشکیلات فرهنگی اجتماعی در افغانستان است که در تعدادی از شهرهای این کشور از جمله کابل، مزارشریف، هرات، بامیان و… فعالیت دارد. ریاست کل این مرکز به عهده حجت الاسلام و المسلمین “سید عیسی حسینی مزاری” می‌باشد و ریاست دفتر این مرکز در شهر کابل را حجت الاسلام و المسلمین “یار محمد رحمتی” به عهده دارد.

بیشتر بخوانید:
تحولات افغانستان و پاکستان، ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
از سنگ باران تا گل باران؛ مردم افغانستان هتک حرمت ایران توسط مزدوران را محکوم کردند!

بیانیه مرکز فرهنگی تبیان درباره بازداشت حجت الاسلام و المسلمین رحمتی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی شنبه, ۲۷ فروردین, ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

    اقای کاظمی قمی که امروز از گل و بلبل بودن روابط با طالبان سخن گفت؟!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.