به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” درپی شدت گرفتن وخامت اوضاع سلامت “آیت الله عیسی قاسم” مرجعیت شیعیان و رهبر انقلاب بحرین که از یک سال و نیم‌ پیش در اقامت اجباری و بازداشت خانگی بسر می برد و منزل ایشان در محاصره نیروهای امنیتی آل خلیفه است؛ مردم، تشکلها و شخصیتهای سیاسی و مذهبی بحرین یکپارچه خشم شده اند.

علمای شیعیان بحرین در بیانیه ای حیات آیت الله عیسی قاسم را در خطر خوانده و اعلام گردند اگر نظام بحرین فورا محاصره منزل ایشان را متوقف نکند این به معنای نیت پنهان نظام و رأس آن (پادشاه بحرین) برای قتل این رهبری دینی و ملی در منزلش خواهد بود.
علما همچنین از مردم خواستن شب جمعه در قیامی همگانی و غیرتمندانه بطور مسالمت آمیز به خیابانها بریزند و از رهبر خود اعلام حمایت کرده و به اقدامات ظالمانه آل خلیفه اعتراض نمایند‌.

 

?شب گذشته شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق از معارضان حکومت بحرین نیز در بیانیه ای وضعیت سلانت آیت الله عیسی قاسم را زنگ‌خطری برای همگان در داخل و خارج خواند و از جامعه بین الملل خواست تا به وظیفه اخلاقی و حقوقی خود یعنی نجات جان آیت الله عیسی قاسم عمل نماید.

حرکت حق و حرکت احرار بحرین نیز در بیانیه هایی نسبت به وضعیت آیت الله عیسی قاسم هشدار داده و مسوولیت آن را بر عهده پادشاه بحرین خواندند.

 

?ائتلاف جوان ۱۴ فوریه بحرین ظهر امروز از مردم خواست امشب در حمایت از آیت الله عیسی قاسم و در اعتراض به اقامت اجباری و محاصره منزل ایشان دست به تظاهرات های پرشور خشم بزنند.

حرکت جوانان منطقه الدراز نیز از مردم دعوت نموده اند تا امشب بسوی این منطقه حرکت کرده و اقدام به شکستن محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم نمایند.

 

?همچنین تشکلهای مردمی در بسیاری از مناطق بحرین از صبح امروز اقدام به نشر بیانیه ها و اعلامیه هایی در حمایت از آیت الله عیسی قاسم نموده و اعلام کرده اند امروز اقدام به تظاهرات هایی تحت عنوان “جان ها فدایت” در حمایت از ایشان و اعتراض به اقدامات ظالمانه آل خلیفه در قبال این رهبر مبارز و عالم جلیل القدر خواهند نمود.

از جمله مناطق #کرباباد ، #أبوصیبع ، #الشاخوره ، #الدیه (الدِه) ، #المقشع ، #الدراز و…

 

 

وفاقیون

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.