ائتلاف سعودی در یک ماه اخیر چند بار آتش بس را نقض کرد؟

جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 09:30
https://iswnews.com/?p=69651

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ائتلاف سعودی در طول یک ماه اخیر ۵۳۶۵ بار توافق آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد در یمن را نقض کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های انصارالله، ائتلاف سعودی در جریان یک ماه گذشته و پس از اجرایی شدن توافق آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل متحد در یمن، ۵۳۶۵ بار آتش بس را نقض کرده است. این نقض‌ها شامل انواع عملیات‌های هجومی، نفوذی، حملات هوایی، پرواز هواگردهای جاسوسی و رزمی، حملات موشکی و توپخانه‌ای و گلوله باران گسترده و… است که بخشی از جزئیات آن به شرح زیر است:
جنگنده‌های ائتلاف بیش از ۸۰ حمله هوایی و ۱۷۴۸ پرواز در حریم هوایی الحدیده، مارب، الجوف، تعز، حجه، صعده، عمران، صنعاء، البیضاء، الضالع، لحج و دیگر جبهات انجام داده‌اند. بالگردهای آپاچی ائتلاف نیز در ۹ حمله به جبهات مارب و مناطق مرزی مشارکت داشته‌اند.
نیروی زمینی ائتلاف سعودی ۸ عملیات تهاجمی به مواضع انصارالله در جبهات رغوان، العکد، البلق، اللجمه، الفلیحه، محزام ماس و حراضه در استان مارب انجام داده است.

ائتلاف سعودی علیرغم این حملات، همچنان به محاصره دریایی و هوایی یمن ادامه می‌دهد و در این راستا کشتی‌های مشتقات نفتی را در دریای سرخ توقیف کرده و از انجام پرواز به فرودگاه صنعاء جلوگیری می‌کند.
این موارد در کنار درخواست‌های متعدد “هانس گروندبرگ” فرستاده سازمان ملل متحد در یمن از ائتلاف سعودی برای اجرای تعهداتش نشان می‌دهد که این ائتلاف نه تنها به توافق آتش بس، بلکه به هیچگونه قوانین بین المللی و حتی انسانی در منازعه یمن تعهد ندارد و این موضوع به طور عامدانه‌ای از سوی رسانه های جهانی سانسور می‌شود.

بیشتر بخوانید:
نقض هزار باره آتش بس توسط ائتلاف سعودی
جزئیات توافق آتش‌بس موقت در یمن

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.