مخالفان پاشینیان مسلح می‌شوند؟ + ویدیو

یکشنبه 15 خرداد 1401 - 00:55
https://iswnews.com/?p=72026

درگیری روز ۱۳ خرداد (۳ژوئن) احزاب مخالف دولت ارمنستان طی فراخوانی از هواداران خود خواستند تا در مقابل محل اقامت نخست وزیر، نیکول پاشینیان تجمع کنند. این اجتماع طبق معمول گذشته با حضور چند هزاری نفری همراه شد و آنها نتوانستند تعداد بیشتری را با خود همراه کنند.

همانند تجمعات گذشته، معترضان این بار هم خیابان‌های منتهی به کاخ محل اقامت نخست وزیر را بستند. این تجمع هم به خشونت کشیده شد. این بار دلیل خشونت انفجار نارنجک صوتی در میان نیروهای پلیس بوده است. مخالفان پس از انفجار نارنجک ها و عقب نشینی پلیس، می‌خواستند وارد محل اقامت پاشینیان شوند.

درگیری میان نیروهای ویژه پلیس معروف به کلاه قرمزها و پلیس ضدشورش با مخالفان پاشنیان به خیابان دمیرچیان ایروان رسید. طی این درگیری که با پرتاب نارنجک صوتی، گاز اشک آور و سنگ پرانی همراه بود، تعدادی از مردم و نیروهای پلیس زخمی شدند. گفته می‌شود ۴۰ نفر از مخالفان در بیمارستان بستری شدند.

پلیس می‌گوید مخالفان از نارنجک صوتی استفاده کرده اند و مخالفان هم کاربرد اشتباهی این نارنجک از سوی پلیس را عامل ایجاد درگیری می‌دانند.

تنش روز جمعه نشان می‌دهد مخالفان دولت غربگرای ارمنستان که هوادار روسیه هستند، برنامه هدفمندی را دنبال می‌کنند اما هنوز به حمایت قابل قبول از سوی مردم دست نیافته اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. یکشنبه, ۱۵ خرداد, ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

    باسلام.ایران باید بشدت هواسش باشه . اگر اسرائیل یا سیستم ها خرابکاری غرب داران در ارمنستان فعال میشن نزاره این خاک نیز توسط صهیون و غربی تصرف بشه و از دوباره داعش و یا هر تروریست به هر نامی اونجا مستقر کن و منطقه رو در ناامنی قرار بدن!
    فعلا که هویت تظاهر کننده مشخص نیست،اما خوب اشوب در ارمنستان به نفع غربی ها و به سود باکو خواهد بود،تا از این موقعیت برای بدست اوردن خاک بیشتر استفاده کنه.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.