به گزارش “پایگاه تحلیلی خبری تحولات” معاونان نخست وزیر سه دولت فدراسیون روسیه، آذربایجان و ارمنستان روز جمعه ۱۳ خرداد در مسکو با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک وابسته به وزارت خارجه روسیه با گزارش این رویداد نوشته است: “تعیین خطوط مرزی میان آذربایجان و ارمنستان، راه اندازی گمرک و تامین امنیت حمل و نقل کالا، جابجایی مسافر در جاده و خطوط راه آهن و عبور جاده ماشین رو از آذربایجان به نخجوان از جمله محورهای گفتگوی سه جانبه بوده است.” اسپوتنیک در ادامه نوشته است: “طبق تفاهم سه جانبه ادامه مذاکرات در سطح وزیران حمل و نقل در آینده دنبال می‌شود.”

بنابر گزارش تحولات جهان اسلام اتحادیه اروپا در گذشته تلاش کرده است تا ابتکار مذاکرات را به دست بگیرد. حضور دولت فدراسیون روسیه با فراخوانی مقام‌های دو کشور نشان می‌دهد که آنها همه توانایی خود را به جنگ اوکراین اختصاص نداده و خواستار نقش آفرینی در این منطقه هستند

آذربایجان با حمایت ترکیه از ارمنستان خواسته است تا یک کریدور در اختیار آنها بگذارد تا از آن برای عبور کریدور اروپا به آسیا استفاده کند. اما روس‌ها با این موضوع مخالف هستند و تلاش می‌کنند تا مسیر واگذار شده تنها برای عبور میان آذربایجان و نخجوان استفاده شود. بازگشایی راهها بخشی از توافقنامه آتش بس میان دو کشور است که سران آذربایجان و ارمنستان آن را در مسکو امضا کرده اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.