تحولات یمن، ۶ تیر ۱۴۰۱

دوشنبه 6 تیر 1401 - 10:09
https://iswnews.com/?p=73554

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” کمیته نظامی دولت نجات یمن با طرح سازمان ملل متحد برای بازگشایی دو جاده تعز-صنعاء و تعز-عدن موافقت کرد.

۱- تعز:
در ادامه‌ی مذاکرات آتش بس یمن با میانجی‌گری سازمان ملل متحد، کمیته نظامی دولت نجات یمن با طرح این سازمان برای بازگشایی دو مسیر در تعز موافقت کرد. این مسیرها شامل: مسیر اول جاده شمال شرقی تعز (صاله-صنعاء) و مسیر دوم جاده جنوب غربی تعز (لحج-عدن) است.

۲- مارب:
“عبدالرزاق البقماء” از فرماندهان نیروهای الیمن السعید (تحت فرمان صغیر بن عزیز) توسط افراد مسلح ناشناس در مسیر وادی عبیده و در خودروی شخصی اش ترور شد.

۳- الحدیده:
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۴۴ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
طارق صالح پس از دیدار با فرماندهان نظامی نیروهای تهامه، الحاق کامل آنها به نیروهای تحت امر خود را اعلام کرد.

۴- شبوه:
کشتی گلف ایتوس پس از بارگیری بیش از ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام (به ارزش ۴۴ میلیون دلار) از بندر رضوم، سواحل استان شبوه را به مقصد احتمالی امارات ترک کرد.

۵- در ۴ تیر ماه، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس‌جمهور ایران، در تماس تلفنی با “مهدی المشاط” رئیس شورای عالی سیاسی یمن، بر حمایت ایران تا رفع محاصره و تحقق کامل صلح در این کشور تاکید کرد. المشاط نیز ضمن قدردانی از حمایت‌ها و مواضع ایران در قبال یمن و فلسطین، خواهان تقویت روابط و توسعه همکاری‌ها بین دو کشور شد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.