سه حمله راکتی به میدان گازی کورمور طی ۷۲ ساعت!

یکشنبه 5 تیر 1401 - 17:47
https://iswnews.com/?p=73590

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” میدان گازی کورمور در منطقه چمچمال کردستان عراق در ۷۲ ساعت گذشته در سه نوبت هدف حمله راکتی گروه های ناشناس قرار گرفت. میدان گازی کورمور تحت مدیریت شرکت اماراتی دانه گاز قرار دارد.

این حملات در یکم، سوم و چهارم تیر ماه، انجام شده است. بر اساس اطلاعات موجود، این حملات خسارت چندانی در پی نداشته است.

اداره مبارزه با تروریسم سلیمانیه نیز با تایید خبر حمله راکتی به کورمور اعلام کرد که این میدان گازی هدف شش فروند راکت قرار گرفته است.

قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان، پس از حملات راکتی در میدان گازی کورمور حضور یافت و از بخش های مختلف مجموعه بازدید کرد. وی عنوان کرد که “ما به دنبال حفظ جان کارکنان این میدان هستیم و با دولت فدرال عراق جهت جلوگیری از تکرار حملات راکتی به تاسیسات اقلیم کردستان همکاری خواهیم کرد.”

تاکنون گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است اما برخی منابع بدون انتشار اسنادی مدعی شدند که گروه‌های مقاومت عراق عامل حملات راکتی هستند. از سوی دیگر اما “جعفر الحسینی” سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق، گروه‌های مرتبط با دستگاه اطلاعاتی ترکیه را عامل اصلی این حملات معرفی کرد. وی از سازمان حشد الشعبی درخواست کرد تا این افراد را شناسایی و بازداشت و در اختیار دستگاه قضایی عراق قرار دهد.

کمیته هماهنگی مقاومت عراق نیز حمله به برخی شرکت‌ها در سلیمانیه را اقدامی خرابکارانه از سوی طرف‌های خارجی دشمن ملت عراق عنوان کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.