شهادت مرزبان ایرانی در مرز سیستان و بلوچستان

چهارشنبه 8 تیر 1401 - 16:35
https://iswnews.com/?p=73848

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله افراد مسلح ناشناس به مواضع مرزبانی ایران در شهرستان هیرمند واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، یکی از مرزبانان ایرانی به نام “محمد صیاد” به شهادت رسید.

در نتیجه حمله افراد مسلح ناشناس به مواضع مرزبانی ایران در شهرستان هیرمند واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، استوار یکم “محمد صیاد” از نیروهای پاسگاه مرزی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید.

جزئیات کامل این درگیری تا این لحظه مشخص نشده است و برخی منابع محلی مسلحین طالبان و برخی دیگر اشرار مسلح را عامل حمله به مرزبانان ایرانی عنوان کرده‌اند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران، ضمن عرض تسلیت برای شهادت شهید صیاد، در تشریح این خبر گفت: «ابعاد حادثه ناگوار در منطقه مرزی میلک که منجر به شهادت مرزبان ایرانی گردید، از جانب نهادهای مسئول در دست بررسی است و نتیجه‌ی آن پس از بررسی دقیق اطلاع رسانی خواهد شد.»
طبق اظهارات وی، نشست مشترک مرزی مسئولین مرزی ایران و طالبان برای روشن شدن ابعاد این موضوع برگزار شده و از مسئولین طالبان خواسته شده تا در جهت روشن شدن ابعاد موضوع، مجازات عاملین و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه اقدام جدی را لحاظ کنند.

بیشتر بخوانید:
یادداشت: ابعاد پروژه افغان هراسی و ایران ستیزی چیست؟
دومین درگیری مرزی ایران و طالبان در استان سیستان و بلوچستان + ویدیو
طالبان تأمین حق آبه ایران از رود هیرمند را پذیرفت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد(ل ن ) جمعه, ۱۰ تیر, ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳

    روحش شاد.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.