به گزارش “پایگاه تحلیلی خبری تحولات” در ۴۸ ساعت گذشته،‌ نیروهای ارتش روسیه و نیروهای لوهانسک ضمن پیشروی در ابلاست لوهانسک و تصرف مناطق جدید، وارد شهر مهم لیسیچانسک شدند.

در جنوب لیسیچانسک، پس از سیطره روسیه بر منطقه واوچویاریوکا و تصرف کامل پالایشگاه لیسیچانسک، پیشرویها تا جنوب بیلوگوریوکا ادامه پیدا کرد. همچنین کارخانه های ژلاتین و پلاستیک نیز به کنترل روسیه درآمد. از این رو، با توجه به پیشرویهای صورت گرفته عملا نیروهای اوکراینی باقیمانده در شهر لیسیچانسک در حالت شبه محاصره قرار گرفتند.

در شمال لیسیچانسک نیز نیروهای روسیه موفق به پاکسازی پریولیا، شیپیلیوکا و نوادروژسک شدند و از سمت شمال وارد شهر لیسیچانسک شدند تا نیروهای اوکراینی برای عقب نشینی از این شهر بیش از پیش تحت فشار باشند. بر اساس ویدیویی که نیروهای لوهانسک (LPR) منتشر کرده اند، مناطق شمالی شهر تا پرورشگاه کلوساک به کنترل روسیه درآمده است.

پرورشگاه کلوساک در لیسیچانسک

در حال حاضر نیروهای روسیه تلاش می‌کنند تا از دو نقطه اصلی در جبهه بیلوگوریوکا و مالوریازانتسوه محاصره شهر لیسیچانسک را کامل کنند. هرچند که به نظر می‌رسد تاکنون بیشتر نیروهای اوکراینی از شهر لیسیچانسک عقب نشینی کرده باشند، اما نیروهای اوکراینی موجود در مالوریازانتسوه تا تکمیل عقب نشینی نیروهای باقیمانده از لیسیچانسک، در این منطقه مقاومت خواهند کرد.

محورهای اصلی روسیه برای تکمیل محاصره شهر لیسیچانسک

همانطور که در خبر قبلی گفته بودیم، “با تصرف شهر سورودونتسک توسط روسیه، روحیه و انگیزه نیروهای اوکراینی برای حفظ مناطق باقیمانده در ابلاست لوهانسک عملا از بین خواهد رفت و احتمالا شاهد شکست های سریعتر و عقب نشینی های زودهنگام تا خط باخموت-اسلاویانسک-کراماتورسک خواهیم بود”؛ پیشرویهای روسیه در هفته جاری نیز پیرو همین نکته است. پس از تصرف سورودونتسک شیرازه نیروهای اوکراینی در این منطقه از هم پاشیده شد و متعاقبا مناطق بسیار دیگری به تصرف روسیه درآمد. از این رو، پیش بینی می‌شود در چند روز آینده شهر لیسیچانسک نیز به تصرف روسیه و متحدانش در بیاید و دولت اوکرین کنترل ابلاست لوهانسک را به طور کامل از دست بدهد.

مشاهده نقشه آنلاین

بیشتر بخوانید:
سرانجام شهر سورودونتسک به کنترل روسیه درآمد!
آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین – روز صد و بیست و نهم جنگ، ۱۱ تیر ۱۴۰۱
آخرین وضعیت نظامی در اوکراین پس از ۹۹ روز جنگ

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.