تحولات عراق، ۱۶ تیر ۱۴۰۱

پنجشنبه 16 تیر 1401 - 16:35
https://iswnews.com/?p=74388

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای تیپ ۴۱ سازمان حشد الشعبی یک عملیات امنیتی در منطقه تل الذهب واقع در جنوب شهر سامرا جهت مقابله با تهدیدات داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۱۳ تیر ماه، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، با لیندسی گراهام سناتور آمریکایی، دیدار و گفتگو کرد. الکاظمی در این دیدار خواستار تقویت روابط دوجانبه و افزایش همکاری‌های مشترک در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی شد.

– در ۱۴ تیر ماه، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق، با محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه عراق و ایران و افزایش همکاری‌های مشترک را بررسی کردند.
– در ۱۵ تیر ماه، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، با سفرای آلمان و ایتالیا در عراق دیدار و گفتگو کرد.

۲- صلاح الدین:
– در ۹ تیر ماه، یکی از عناصر داعش در استان صلاح الدین توسط نیروهای سازمان حشدالشعبی بازداشت شد.
– در ۱۲ تیر ماه، یک کاروان لجستیک تروریست‌های آمریکایی در منطقه مکیشیفه هدف حمله گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفت.
– در ۱۵ تیر ماه، نیروهای تیپ ۴۱ سازمان حشد الشعبی یک عملیات امنیتی در منطقه تل الذهب واقع در جنوب شهر سامرا جهت مقابله با تهدیدات داعش آغاز کردند.

۳- نینوا:
در ۹ تیر ماه، نیروهای امنیتی عراق موفق به بازداشت یکی از عناصر داعش به نام “ابو فلاح” پیش از ورود به اردوگاه “الجدعه” در موصل شدند.

۴- الانبار:
در ۱۲ تیر ماه، در جریان عملیات امنیتی نظامیان عراقی در استان الانبار، یکی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش بازداشت شد.

۵- کرکوک:
در ۱۵ تیر ماه، در نتیجه همکاری‌ واحد اطلاعات لشکر ۱۴ و تیپ پیاده ۵۱ ارتش عراق، دو تن از فرماندهان میدانی داعش در سلسله کوه‌های کراو کشته شدند.

۶- در ۱۰ تیر ماه، سازمان حشدالشعبی عراق از بازداشت یکی از بارزترین عاملان جنایت اسپایکر به نام “ضرغام ابو حیدر” خبر داد. این تروریست به اعدام دستکم ۶۰۰ نفر از شهدای جنایت اسپایکر اعتراف کرده است.

۷- در ۱۵ تیر ماه، معاون وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در رأس هیأت بلند پایه سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی به منظور پیگیری اجرای تفاهم‌نامه امنیتی و فراهم کردن مقدمات سفر زائران اربعین حسینی (ع) با وزیر کشور و مقامات نظامی – امنیتی وزارت کشور عراق دیدار کرد.

۸- در ۱۵ تیر ماه، سازمان مبارزه با تروریسم عراق از بازداشت دو تن از عناصر داعش در بغداد و سلیمانیه خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.