تحولات فلسطین، ۱۶ تیر ۱۴۰۱

پنجشنبه 16 تیر 1401 - 17:56
https://iswnews.com/?p=74399

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی از امضای توافق‌نامه هوانوردی جدید میان اسرائیل و ترکیه جهت توسعه حمل و نقل هوایی دوجانبه خبر داد.

– در ۱۴ تیر ماه، یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، درخواست کرد تا مواضع سخت‌تری در قبال مذاکرات هسته‌ای با ایران داشته باشد.
– در ۱۶ تیر ماه، وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی از امضای توافق‌نامه هوانوردی جدید میان اسرائیل و ترکیه جهت توسعه حمل و نقل هوایی دوجانبه خبر داد. این اولین توافق‌نامه هوانوردی بین طرفین از سال ۱۹۵۱ میلادی است و بر اساس این توافق‌نامه، شرکت‌های هواپیمایی ترکیه و اسرائیل پروازهای خود به شهرهای مختلف یکدیگر را آغاز خواهند کرد.
– بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت حضور نیروهای نظامی ایران در دریای سرخ با توجه به ماه‌های گذشته، مهم‌ترین حضور آنها در یک دهه اخیر در این دریا حساب می‌شود، این یک تهدید مستقیم برای تجارت جهانی، انرژی و اقتصاد است.

تصاویر ماهواره‌ای اسرائیل از شناورهای ایرانی در دریای سرخ

– در ۱۶ تیر ماه، خبرگزاری “آسوشیتدپرس” پس از گذشت بیش از یک سال از تخریب ساختمان اصلی خود در غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، دفتر خود را بازگشایی کرد.
– آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، طی تماس تلفنی با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر بر پایبندی کشورش به مقابله با تهدیدات مشترک پیش روی آمریکا و اسرائیل به ویژه تهدیدات ایران تاکید کرد. بلینکن همچنین تصریح کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد در سفر آتی خود به غرب آسیا، همکاری کشورش با رژیم صهیونیستی را جشن بگیرد.
– خلیل الحیه رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس، اظهار داشت سفرهای خارجی مقامات این جنبش با هدف تبیین مساله فلسطین و جلب اشکال مختلف حمایت‌ از مردم و مقاومت فلسطین است.
– اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شب گذشته به دعوت رسمی عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر، به این کشور سفر کرد.
– اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در رأس هیأتی از رهبران این جنبش با ابراهیم بوغالی رئیس پارلمان الجزایر دیدار کرد.

– در ۱۵ تیر ماه، نظامیان اسرائیلی یکی از بازارچه‌های سنتی و تاریخی شهر الخلیل را تخریب کردند.
– شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از افزایش تحرکات نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در دریای سرخ به منظور جلوگیری از حملات احتمالی ایران خبر داد.
– منابع محلی از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شمال فلسطین اشغالی و ترور یک نفر خبر دادند. هویت این فرد و جزئیات بیشتر در خصوص این انفجار منتشر نشده است.

– در ۱۲ تیر ماه، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ارسال سه فروند پهپاد شناسایی به سمت مواضع اسرائیل در میدان گازی کاریش واقع در شرق دریای مدیترانه را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: پهپادهای حزب الله به اسرائیل هشدار دادند!

– ارتش رژیم صهیونیستی در روز ۱۱ تیر ماه، با انتشار بیانیه‌ای مدعی رهگیری و انهدام سه فروند پهپاد در نزدیکی میدان گازی کاریش واقع در شمال آب‌های فلسطین اشغالی در دریای مدیترانه شد. بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، یکی از این پهپادها توسط جنگنده و دو فروند دیگر توسط موشک‌های شلیک شده توسط یک کشتی جنگی منهدم شدند.

– در ۱۵ تیر ماه، در پی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک جبع واقع در جنوب شهر جنین، یک جوان فلسطینی به نام “رفیق غنام” به شهادت رسید.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر پنجشنبه, ۱۶ تیر, ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

    صهیونیست‌ها ازترس خودشان دردنیای سرخ ایران را عامل تهدید جهان معرفی می‌کند درحالیکه یهودیها صهیونیست هرجا بودن آنجا تخریب شده ما مسلمین دشمن شما هستیم باید به جهان بگویید ماازایرانیها میترسم روز ی خواهد رسید که ما مسلمانها شمارا سرنگون خواهیم کرد وآنروز خیلی نزدیک است خوتان میدانید

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.