تحولات فلسطین، ۱۹ تیر ۱۴۰۱

یکشنبه 19 تیر 1401 - 15:27
https://iswnews.com/?p=74579

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مخالفت‌های مکرر دولت اریتره با ورود سفیر رژیم صهیونیستی به پایتخت این کشور به مدت دو سال، تل‌آویو را مجبور به تعطیلی سفارت خود در این کشور کرد.

– در ۱۸ تیر ماه، “بنی گانتز” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، با “محمود عباس” رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در رام الله دیدار و گفتگو کرد.
– یک مورخ اسرائیلی از جنایت جدید رژیم موقت صهیونیستی علیه سربازان مصری که در جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ به قتل رسیده‌اند، پرده برداشت. ارتش این رژیم در جریان جنگ با کشورهای عربی، اجساد بیش از ۷۰ نیروی کماندوی مصری را که در سال ۱۹۶۷ میلادی به عنوان نیروی کمکی نیروهای اردنی در جنگ شرکت کرده بودند را در یک گور دسته جمعی دفن کرد و سپس روی آن پارکینگ ساخت.
– “بنی گانتز” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعلام کرد این رژیم پس از امضای توافقات ابراهیم در سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی تاکنون با کشورهای عربی که البته مصر و اردن شامل آنها نمی‌شوند، سه میلیارد دلار قرارداد فروش سلاح منعقد کرده است.
– رسانه عبری زبان کان به نقل از دفتر ریاست جمهوری سومالی اعلام کرد موگادیشو در صدد آغاز رایزنی‌هایی با اعضای پارلمان و دیگر طرف‌ها درباره مساله عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است.
– وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل در تلاش برای امضای قراردادی برای بازگرداندن نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه در مقابل آزادی شماری از اسرای فلسطینی است.
– سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به طرح موضوع تکمیل سامانه‌های پدافند هوایی در منطقه از سوی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت طرح این موضوع تحریک آمیز بوده و جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات از منظر تهدید علیه امنیت ملی و منطقه‌ای نگاه می‌کند.
– رسانه اسرائیلی جروزالم پست به نقل از برخی منابع در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد “یائیر لاپید” نخست وزیر رژیم اسرائیل، بسته شدن سفارت این رژیم در اریتره و افتتاح یک سفارت در موزامبیک را تأیید کرده است. دولت اریتره در دو سال گذشته از ورود سفیر اسرائیل به پایتخت این کشور جلوگیری می‌کرد.
– دفتر نخست وزیری اسرائیل از گفت وگوی تلفنی یائیر لاپید و عبدالله دوم به مناسبت عید قربان خبر داد.
– “یائیر لاپید” نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اظهار داشت اسرائیل حق آزادی اقدام سیاسی و نظامی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را برای خود محفوظ می‌داند. ما دستان خود را به سوی تمامی کشورهای منطقه دراز کرده و خواستار برقراری روابط با آن‌ها و تغییر تاریخ هستیم.
– روزنامه واشنگتن پست به نقل از جو بایدن نوشت اولین رئیس جمهور آمریکا خواهم بود که با پروازی مستقیم از اسرائیل به عربستان خواهم رفت.
– نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد تمامی افراد بازداشت شده تحت تعقیب بوده‌ و با خود سلاح داشتند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.