تحولات عراق، ۲۲ تیر ۱۴۰۱

چهارشنبه 22 تیر 1401 - 14:39
https://iswnews.com/?p=74722

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای تیپ ۵۴ سازمان حشد الشعبی در جریان عملیات امنیتی در منطقه الکرمه واقع در استان الانبار، مقداری از تسلیحات گروه تروریستی داعش را کشف و ضبط کردند.

۱- بغداد:
در ۲۲ تیر ماه، یک زن عراقی به دست عناصر تروریستی داعش در شمال منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد به شهادت رسید.

۲- الانبار:
– در ۲۰ تیر ماه، سازمان حشدالشعبی از بازداشت یکی از عناصر داعش در شرق الانبار خبر داد.
– در ۲۱ تیر ماه، نیروهای هنگ سوم تیپ ۵۴ سازمان حشد الشعبی، در جریان عملیات امنیتی در منطقه الکرمه، مقداری از تسلیحات گروه تروریستی داعش را کشف و ضبط کردند.

۳- نینوا:
در ۲۱ تیر ماه، یکی از عناصر داعش توسط نیروهای سازمان حشد الشعبی در منطقه سهل نینوى بازداشت شد.

۴- اربیل:
در ۲۲ تیر ماه، حامد عبدالمقصود، رئیس ستاد کل عملیات مشترک عراق، قاسم المحمدی، فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق و شماری از فرماندهان نظامی بلندپایه جهت دیدار و گفتگو با رئیس ستاد کل پیشمرگه اقلیم کردستان عراق وارد اربیل شدند.

۵- بصره:
در ۲۱ تیر ماه، منابع آگاه امنیتی خبر دادند که عراق، پنج رادار پیشرفته آمریکایی و فرانسوی جدید را در بندر ام قصر بصره تحویل گرفته است.

۶- در ۲۰ تیر ماه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، کلاودیو کوردونی، را به عنوان معاون جنین هنیس پلاسخرت، نماینده ویژه خود در عراق منصوب کرد.

۷- در ۲۰ تیر ماه، هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح در پارلمان عراق، نامزدی خود برای نخست وزیری عراق را تکذیب کرد و اخبار منتشر شده در این رابطه را نادرست خواند.

۸- در ۲۱ تیر ماه، برخی منابع مدعی شدند چارچوب هماهنگی شیعیان عراق، حیدر العبادی را به عنوان گزینه خود برای نخست وزیری معرفی خواهد کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.