آغاز عملیات گروه جبهه آزادگان علیه طالبان

دوشنبه 3 مرداد 1401 - 10:00
https://iswnews.com/?p=75382

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مسلحین گروه جبهه آزادگان با اعلام فراخوان عمومی علیه مواضع طالبان، به مواضع این گروه در استان های غزنی، کاپیسا، پکتیکا و هرات حمله کردند.

طبق اعلام رسمی گروه جبهه آزادگان در ۱ مرداد ماه، مسلحین این گروه، جلسه امنیتی فرماندهان و مقامات محلی طالبان از جمله فرماندار شهرستان اندر، فرماندار و فرمانده نیروهای امنیتی شهرستان گیرو در شهرک پانا (مرکز شهرستان گیرو) واقع در جنوب استان غزنی را مورد حمله قرار دادند. بر اساس ادعای گروه جبهه آزادگان، در نتیجه این حمله ۲۳ نفر از مسلحین طالبان از جمله فرماندار و فرمانده امنیتی شهرستان گیرو و فرماندار شهرستان اندر کشته و زخمی شده‌اند اما رسانه‌های طالبان تاکنون مطلبی در این باره منتشر نکرده‌اند.

همچنین در شامگاه ۱ مرداد ماه، قرارگاه یگان لیزری طالبان در روستای قاضی خیل واقع در شهرستان حصه اول استان کاپیسا هدف تیراندازی مسلحین جبهه آزادگان قرار گرفته است. جبهه آزادگان مدعی است که در این حمله ده نفر از مسلحین طالبان کشته و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند. با توجه به ویدیوی منتشر شده از این حمله، آمار ارائه شده از سوی جبهه آزادگان جنگ روانی است و تلفات مورد ادعا صحت ندارد.

ویدیویی از حمله مسلحین جبهه آزادگان به قرارگاه یگان لیزری طالبان در شهرستان حصه اول استان کاپیسا

از سویی دیگر فعالیت جبهه آزادگان در شهر هرات و پکتیکا نیز آغاز شده است و مسلحین این گروه، “مولوی غلام محی‌الدین” مشهور به قاری سراج معاون استاندار طالبان در پکتیکا را ترور کرده‌اند. حملاتی نیز در روستای عرب ها، پل مستوفی و شهرک جبرئیل واقع در حومه‌ی شهر هرات انجام شد که جبهه آزادگان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. جبهه آزادگان تلفات این حملات را شش نفر کشته و دو نفر زخمی عنوان کرده است.

گروه جبهه آزادگان از اواسط بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با هدف مبارزه با طالبان، در استان‌های مختلف افغانستان اعلام موجودیت کرده است. این گروه در ۱ مرداد ۱۴۰۱، با انتشار یک فراخوان عمومی و تعیین جایزه نقدی مردم افغانستان را تشویق به قیام علیه طالبان کرده است.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: گروه‌های ضد طالبان در افغانستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید دوشنبه, ۳ مرداد, ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

    “تعیین جایزه نقدی” خب این نشون میده مردم افغانستان با کیا طرفن. با یه سری مزدور

    پاسخ
    1. محمدرضا دوشنبه, ۳ مرداد, ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

      اشتباه نکن افغانستان کشور پرچم ها است مردم به دلیل تنگدستی و گرسنگی فرزند خود را می فروشند.خود طالبان لشگری از تفنگداران گرسنه هستند.بیکاری و نبود زیرساخت ها و راه آهن و تنش‌های زیست محیطی باعث شده مردم به هر گروهی که نان آنها را می‌دهد پناه ببرند.
      حالا جایزه دادن به مردم به دست یک گروه چیزی نیست که بتوان آن را به یک کشور بیگانه نسبت داد.
      به نظرم فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله است.
      که دلیلش از هم گسیختگی فرهنگ خوراسانی و ساخت جزیره های قومی در این کشور و مسخ شدن گروهی از مردم پشتون به ساختن فرهنگ نو افغانستانی و جدا بودن پشتونهای پاکستان در مناطق قبایلی از افغانستان بر اساس خط دیورند هندانگلیس است.و پاکستان هم ناخواسته همان روش انگلیس را در افغانستان پی می‌گیرد.که البته اهداف پاکستان از هند انگلستان قرن نوزدهم جداست.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.