تحولات عراق، ۸ مرداد ۱۴۰۱

شنبه 8 مرداد 1401 - 18:48
https://iswnews.com/?p=75801

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، سازمان حشد الشعبی را یک نهاد نظامی و ملی پرافتخار خواند و خواستار ادامه حمایت از حشد الشعبی و توسعه این نهاد برای پشتیبانی از عراق شد.

۱- بغداد:

– در ۸ مرداد ماه، درحالیکه احزاب سیاسی عراق در انتظار برگزاری جلسه پارلمان برای آغاز روند سیاسی جدید بودند، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با دعوت از طرفداران خود جو بغداد را متشنج کرد. طرفداران جریان صدر در منطقه سبز بغداد دست به تجمع زده و شماری از آنها به ساختمان پارلمان یورش بردند.

بیشتر بخوانید: یورش طرفداران صدر به پارلمان عراق + تصاویر

– در ۸ مرداد ماه، نیروهای تیپ ۱۲ حشدالشعبی حمله داعش به منطقه طارمیه در شمال بغداد را دفع کردند.

– در ۷ مرداد ماه، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، در بغداد اقدام به سخنرانی کرد. رهبر جریان حکمت ملی عراق، سازمان حشد الشعبی را یک نهاد نظامی و ملی پرافتخار خواند و خواستار ادامه حمایت از حشد الشعبی و توسعه این نهاد برای پشتیبانی از عراق شد.

۲- نینوا:
در ۷ مرداد ماه، در پی حمله هواگردهای نیروی هوایی ارتش عراق به اهدافی در غرب استان نینوا، چند تن از عناصر داعش کشته شدند.

۳- در ۷ مرداد ماه، معترضان وابسته به جریان صدر، به برخی دفاتر چارچوب هماهنگی شیعیان عراق و به طور خاص جریان حکمت ملی و حزب الدعوه حمله کردند.

۴- در ۸ مرداد ماه، مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر ضرورت حفاظت از معترضان، خواستار خودداری از هرگونه تنش شد. وی به نیروهای امنیتی عراق دستور داد امنیت تظاهرات‌کنندگان را فراهم کنند. همچنین از معترضان نیز خواست که از هرگونه تنش خودداری کرده و تظاهراتشان مسالمت‌آمیز باشد.

۵- در ۷ مرداد ماه، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در گفتگو با بخش عربی شبکه بی‌بی‌سی در خصوص سفر اخیر سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق، اظهار داشت آقای قاآنی مانند بسیاری مقامات دیگر هر از چندی به عراق آمده و با چهره‌های سیاسی کشور دیدار می‌کند و این سفر هیچ ارتباطی با تظاهرات روز چهارشنبه و تلاش برای آرام کردن اوضاع نداشت. وی در ادامه بیان داشت سفرهای سردار قاآنی در مواردی علنی و در مواردی محرمانه است و این تصمیمی است که او خود با لحاظ کردن مسائل امنیتی می‌گیرد و اگر او بخواهد سفرش محرمانه بماند، درست نیست که من آن را علنی کنم اما می‌توانم تأکید کنم که هیچ دیداری برای موضوع تظاهرات انجام نشده است.

۶- در ۸ مرداد ماه، پس از یورش طرفداران جریان صدر به پارلمان، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از حامیان جریان صدر خواستار خویشتنداری شد و از ملت عراق خواست تا در دفاع از کشور، قانون و نهادهای آن تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کنند و در برابر این تجاوز خطرناک و خروج از قانون ایستادگی کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر شنبه, ۸ مرداد, ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

    برادران عراقی اعتراض مسالمت آمیز در چهارچوب قانون کشورتان حق شماست آما مواظب فتنه کشورهای غربی که در مملکت شما الخصوص صهیونیست کم نیستند که در آنجا رخنه کردن باشید الخصوص شیعیان علما بنشینند مشکل را حل کنند والله استکبار شما را دوست ندارد دنبال منافع خودشان هستند و تا زمانیکه دست شیطنت آنها در عراق است نخواهند گذاشت شما ملت خوب راحت زندگی کنید از اغتشاشات پرهیز کنید موفق باشید انشاالله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.