به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” خالد منصور، یکی از فرماندهان ارشد سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در نتیجه حمله هدفمند جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح به شهادت رسید.

بامداد ۱۶ مرداد ماه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد نیروهای ارتش و شاباک طی عملیاتی مشترک در رفح، “خالد منصور” فرمانده منطقه جنوبی در سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را ترور کردند. ساعاتی پس از این حادثه، جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت یکی از فرماندهان ارشد خود به نام “خالد سعید منصور” ملقب به “ابو الراغب” را در حمله هوایی ارتش اسرائیل به رفح تایید کرد.

خالد منصور در گذشته نیز چند بار از عملیات ترور صهیونیست‌ها، جان سالم به در برده بود. وی نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های نظامی سرایا القدس به‌ویژه ساخت راکت داشت.

با شهادت خالد منصور، شمار فرماندهان شهید سرایا القدس که از زمان آغاز عملیات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به “الفجر الصادق” علیه نوار غزه توسط هواگردهای اسرائیلی به شهادت رسیدند، به دو تن افزایش یافت.

در ۱۴ مرداد ماه نیز جنگنده‌های ارتش اسرائیل، برج فلسطین در خیابان شهدا واقع در شهر غزه را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله “تیسیر الجعبری”، یکی از فرماندهان ارشد و مسئول منطقه شمال و دو فرد دیگر به نام‌های “محمد البیوک” و “سلامه عابد” از نیروهای سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به همراه یک کودک پنج ساله به شهادت رسیده و ۱۵ تن دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: شهادت یکی از فرماندهان جهاد اسلامی در حمله ارتش اسرائیل به غزه + ویدیو و تصاویر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.