تحولات عراق، ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 15:19
https://iswnews.com/?p=76772

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ارتش عراق و سازمان حشد الشعبی از آغاز یک عملیات گسترده امنیتی با نام “لبیک یا حسین” در حومه شهر المقدادیه واقع در استان دیالی جهت مقابله با تهدیدات داعش خبر دادند.

۱- بغداد:
در ۱۶ مرداد ماه، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، بر ادامه مبارزه دولت با تروریسم و حفظ منافع ملی و احترام به حاکمیت سرزمینی عراق تاکید کرد.

۲- نجف:
– در ۱۴ مرداد ماه، جنین هنیس پلاسخارت، فرستاده و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق با حضور در نجف اشرف، با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در خصوص بحران و تحولات سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
– در ۱۷ مرداد ماه، منابع محلی از وقوع انفجار در انبار مهمات و تجهیزات نظامی نیروهای حشد الشعبی در منطقه الحولی نجف خبر دادند. پس از حضور نیروهای امدادی در محل حادثه، حین عملیات اطفای حریق یک کپسول اکسیژن گروه امدادی بر اثر نشت گاز منفجر شد که این حادثه منجر به مصدومیت چند نفر شد.

۳- دیالی:
– در ۱۸ مرداد ماه، یک تروریست انتحاری که قصد انفجار در مواکب حسینی و مقرهای نظامی در شمال شرق دیالی را داشت، پس از شناسایی و محاصره توسط نیروهای امنیتی عراق، خود را منفجر کرد.
– در ۱۸ مرداد ماه، نیروهای ارتش عراق و سازمان حشد الشعبی از آغاز یک عملیات گسترده امنیتی با نام “لبیک یا حسین” در حومه شهر المقدادیه خبر دادند.

۴- در ۱۲ مرداد ماه، مقتدی صدر طی پیامی تلویزیونی خواهان انحلال پارلمان کنونی عراق و برگزاری انتخابات زود هنگام شد.

۵- در ۱۵ مرداد ماه، خبر کشته شدن یکی از نظامیان ترکیه به نام “رشات ارگین” اعلام شد. وی بر اثر حمله شبه نظامیان پ‌ک‌ک به یکی از پایگاه‌های نظامی ترکیه در شمال عراق مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان کشته شد.

بیشتر بخوانید: کشته شدن نظامی ترکیه در شمال عراق

۶- در ۱۸ مرداد ماه، وزارت دفاع ترکیه به کشته شدن دو تن از نظامیان این کشور به نام‌های “مصطفی دمیر” و “خلیل کوچ” در جریان عملیات “قفل پنجه” در مناطق شمالی عراق اعتراف کرد. این دو نظامی بر اثر انفجار تله انفجاری در شمال عراق مجروج شده و پس از انتقال به مراکز درمانی بر اثر شدت جراحات وارده کشته شدند.

بیشتر بخوانید: کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال عراق

۷- در ۱۸ مرداد ماه، نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق اعلام کرد فقط پارلمان این کشور می‌تواند درباره برگزاری انتخابات زودهنگام تصمیم‌گیری کند. وی با بیان این مطلب، خواستار ادامه فعالیت پارلمان عراق شد.

۸- در ۱۳ مرداد ماه، ابو آلاء الولائی، فرمانده کتائب سیدالشهداء در صفحه توئیتر خود نوشت در جلسه کمیته چارچوب هماهنگی شیعیان مقرر شده است که دوره نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی تمدید نشود. تحت هیچ شرایطی دوره مصطفی الکاظمی نباید تمدید شود. به برادران خود در چارچوب هماهنگی به دلیل شجاعت خود در نشست اضطراری امروز تبریک می‌گویم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.