مُبلغ انتحاری طالبان، شکار حمله انتحاری شد

پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 19:44
https://iswnews.com/?p=76827

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر انفجار عامل انتحاری داعش در مدرسه دینی حقانیه در شهر کابل، بیش از ده نفر از اعضای طالبان از جمله “شیخ رحیم الله حقانی” رئیس این مدرسه و از نزدیکان “سراج الدین حقانی” کشته شدند.

شیخ رحیم الله حقانی، از علمای برجسته دیوبندی در استان ننگرهار و یکی از مُبلغین پرنفوذ طالبان در افغانستان و پاکستان بود که از سالهای گذشته مشغول تدریس دروس دینی در دارالعلوم زبیریه در شهر پیشاور پاکستان بود. او همچنین در شورای علمای رهبری طالبان عضویت داشت و از افراد نزدیک به سراج الدین حقانی، وزیر کشور دولت طالبان به شمار می‌رفت.

حقانی در ۶ آبان ۹۹ نیز در دارالعلوم زبیریه مورد حمله انتحاری ناشناس قرار گرفت و به شدت زخمی شد، اما جان سالم به در برد. وی پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، به شهر کابل، پایتخت افغانستان رفت و مدرسه حقانیه را در محله شش درک واقع در منطقه دوم ایجاد کرد.

او در جریان نبرد سالهای گذشته طالبان با حکومت پیشین افغانستان و متحدینش، هزاران طلبه جهادی و انتحاری را به لحاظ عقیدتی و فکری تربیت کرد و نیروی انسانی شبکه حقانی را برای اجرای عملیات‌های مختلف در سراسر افغانستان تأمین کرد اما در نهایت خودش شکار عملیات انتحاری عوامل داعش شد و کشته شد. وی در برخی اظهاراتش دسته‌ای از شیعیان را کافر دانسته و قتل را عملی نیک عنوان کرده بود.

ویدیو: لحظه انفجار عامل انتحاری در مدرسه حقانیه

گروه تروریستی داعش با انتشار تصویری از عامل انتحاری حمله به مدرسه حقانیه در شهر کابل، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر جمعه, ۲۱ مرداد, ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

    آقای حقانی هرجه برعلیه شیعیان مظلوم افغانستان کاشته بودی خودت به فضل پروردگار عالم درو شدی درجهان آخرت سردسته یکی ازشیاطین به محشر وارد خواهی شد وآیات قرآن را بنفع خودتان به جوانان بخورد بعصی جوانان دادی ومنحرفشان کردی وآنها نیز وارد جهنم کردی باید پاسخگو باشی هیهات که دستت به وزیر کشور طالبان دیگر آنجا نمی رسد بسوز بدستور الهی که با درجهنم بسوزی شیعه میکشی

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.