استاندار شبوه با کمک امارات حزب اصلاح را شکست داد

جمعه 21 مرداد 1401 - 20:11
https://iswnews.com/?p=76869

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” با ورود تیپ های دیگری از نیروهای العمالقه و مسلحین شورای انتقالی جنوب به نبردهای استان شبوه و پشتیبانی هواگردهای امارات، عملیات حزب اصلاح برای تصرف شهر عتق، مرکز استان شبوه شکست خورد.

پس از شکست نیروهای العمالقه در جنگ شهری و پیشروی مسلحین حزب اصلاح به سمت دفتر استانداری و فرودگاه عتق، جنگنده‌ها و پهپادهای امارات مواضع حزب اصلاح در این منطقه را به طور سنگین بمباران کردند. همزمان با این حملات، تیپ های دیگری از نیروهای العمالقه و مسلحین شورای انتقالی جنوب به عتق اعزام شدند و مسلحین حزب اصلاح به ناچار از محاصره دفتر استانداری و فرودگاه عتق دست کشیدند.

طبق اظهارات منابع محلی، هواگردهای امارات بیش از ۴۰ حمله هوایی به مواضع حزب اصلاح در شهر عتق و مناطق عیاذ، نوخان، الشبیکه و جاده‌های شمالی عتق انجام داده‌اند. همچنین آمار تلفات طرفین در این درگیری‌ها بیش از ۷۰ نفر کشته و زخمی ذکر شده است.

در حال حاضر پایگاه نیروهای امنیتی ویژه (مشاهده در نقشه آنلاین) به عنوان یکی از مقرهای اصلی حزب اصلاح در عتق سقوط کرده و مسلحین این حزب به دیگر پایگاه‌ها و مناطق تحت کنترل خود عقب نشینی کرده و اکثر مناطق شهر عتق به کنترل نیروهای حامی عوض بن الوزیر العولقی، استاندار شبوه درآمده است. العولقی خواستار تخلیه و تحویل پایگاه‌های حزب اصلاح در شهر عتق شده و حزب اصلاح همچنان از تسلیم این مناطق خودداری می‌کند و مواضع نیروهای حامی استاندار را مورد حمله توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

به دنبال این شکست، سران حزب اصلاح قصد خود برای خروج از پیمان با ائتلاف سعودی و همکاری با شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی را اعلام کرده‌اند. آنها در بیانیه‌ای العولقی را مسئول کشتار دهها نفر از مردم استان شبوه دانسته و خواستار عزل وی از منصب استانداری شبوه شده‌اند. در ادامه‌ی این موضوع، برخی منابع محلی مدعی شدند که طارق صالح یکی از نزدیکان خود به نام “ناصر باجبیل” را برای جانشینی عوض بن الوزیر العولقی معرفی کرده است. العولقی یکی از مهره‌های اصلی امارات در مناطق اشغالی یمن است و بعید به نظر می‌رسد که امارات با عزل وی موافقت کند.

بیشتر بخوانید:
شهر عتق در آستانه سقوط بدست حزب اصلاح
تحولات یمن، ۱۷ مرداد ۱۴۰۱

ویدیو: گوشه‌ای از درگیری‌های نیروهای العمالقه با مسلحین حزب اصلاح در شهر عتق
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. گپ یکشنبه, ۲۳ مرداد, ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

    واقعا اخوان یمن به چه دلیلی به این عربستانی که به ذات با اینا مشکل داره اعتماد کرد؟ تعصب چه ها که نمی کند!!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.