طالبان مولوی مهدی مجاهد را به قتل رساند

چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 12:47
https://iswnews.com/?p=77119

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت دفاع طالبان با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن “مولوی مهدی مجاهد” فرمانده هزاره تبار جدا شده از طالبان، در مناطق مرزی هرات با استان خراسان رضوی در شرق ایران خبر داد.

بر اساس گزارش منابع محلی در استان هرات، مهدی مجاهد در روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه، در روستای بنیاد واقع در شهرستان مرزی کهسان بازداشت و سپس اعدام شده است. گفته می‌شود وی قصد فرار به ایران داشت اما توسط مسلحین طالبان شناسایی و بازداشت می‌شود. جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است و برخی منابع نیز این خبر را تکذیب کرده‌اند.

مولوی مهدی مجاهد از فرماندهان محلی هزاره تبار طالبان بود که مسئولیت “فرماندهی اطلاعات استان بامیان” را به عهده داشت. او پس از انتقاد از سیاست‌ها و رفتارهای تک بعدی طالبان در قبال اقوام مختلف افغانستان از این سمت برکنار شد و پس از چند ماه در بلخاب با مقامات طالبان وارد تنش شد. این تنش با درگیری مسلحانه کوتاهی در شهرستان بلخاب همراه شد و منجر به قتل عام و آوارگی صدها نفر از مردم مظلوم این شهرستان شد. مهدی مجاهد نیز که در میدان نبرد شکست خورده بود، به مکان نامعلومی فرار کرد.

بیشتر بخوانید:
سایه جنگ داخلی طالبان بر بلخاب؛ مهدی مجاهد کیست و چه می‌خواهد؟
آخرین اخبار از درگیری‌های طالبان و مهدی مجاهد در بلخاب، ۴ تیر ۱۴۰۱
روایت دیگری از ظلم طالبان به شیعیان مظلوم بلخاب

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.