حمله هوایی ارتش آمریکا به اهدافی در استان دیرالزور

چهارشنبه 2 شهریور 1401 - 09:45
https://iswnews.com/?p=77556

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای از حمله هوایی ارتش ایالات متحده علیه اهدافی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه با دستور رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

نیروهای ارتش آمریکا در ۱ شهریور ماه، به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی حملات هوایی، اهدافی در استان دیرالزور سوریه را مورد حمله قرار دادند.

بر اساس ادعای ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام)، “این اهداف متعلق به نیروهای تحت حمایت ایران و محور مقاومت بوده است. این حمله در پاسخ به حمله نیروهای تحت حمایت ایران به مواضع آمریکا در تاریخ ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد ماه) صورت گرفته و انجام این حملات جهت دفاع از نیروهای آمریکایی ضروری بوده است. ایالات متحده به دنبال درگیری نیست، اما به اقدامات لازم برای محافظت و دفاع از نیروهای خود ادامه خواهد داد.”

در بیانیه سنتکام به اهداف این حمله اشاره‌ای نشده است اما همزمان با حملات آمریکایی‌ها، منابع محلی از حمله هوایی به یک انبار مهمات و وقوع آتش سوزی در روستای عیاش واقع در حومه‌ی شمالی شهر دیرالزور خبر دادند. در همین راستا، ساکنان شهر دیرالزور بامداد امروز نیز شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد را مخابره کردند.

مشاهده موقعیت روستای عیاش در نقشه آنلاین

ویدیویی از وقوع آتش سوزی در روستای عیاش

شایان ذکر است در ۲۴ مرداد ماه، دو حمله علیه مواضع ائتلاف آمریکایی در سوریه صورت گرفت. در اولین حمله، حوالی ساعت ۰۶:۳۰ صبح (به وقت محلی) پایگاه آمریکایی التنف واقع در استان حمص هدف حمله پهپادی قرار گرفت.
در ساعت ۲۱ (به وقت محلی) دومین حمله علیه نظامیان آمریکایی در سوریه انجام شد و مواضع ائتلاف آمریکایی مستقر در میدان نفتی العمر هدف حمله‌ راکتی قرار گرفت. تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

بیشتر بخوانید:
حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی التنف در جنوب سوریه + تصاویر
حمله راکتی به پایگاه ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور + تصاویر

بیانیه سنتکام (انگلیسی)
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.