تحولات فلسطین، ۳ شهریور ۱۴۰۱

پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 16:52
https://iswnews.com/?p=77668

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) مدعی بازداشت یک تیم وابسته به حماس در قدس اشغالی شد.

– دادگاه رژیم صهیونیستی مدت بازداشت شیخ بسام السعدی، یکی از رهبران اسیر جهاد اسلامی را تا روز یکشنبه آینده به بهانه تکمیل اقدامات قضایی تمدید کرد.
– چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا حمله به دفاتر سازمان‌ها مدنی فلسطینی و تعطیلی آنها توسط دولت اسرائیل را محکوم کردند.
– شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل در تلاش برای ایجاد هماهنگی جهت گفتگو و رایزنی فوری یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد توافق هسته‌ای با ایران بوده، اما کاخ سفید در پاسخ به این درخواست گفته که بایدن در تعطیلات به سر می‌برد.
– سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) مدعی بازداشت یک تیم وابسته به حماس در قدس اشغالی شد. بر اساس اعلام شاباک، این تیم قصد ترور ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست را داشته است.
– در ۳ شهریور ماه، در جریان درگیری مسلحانه میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان اسرائیلی در روستای برقین واقع در کرانه باختری، یکی از نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به‌ شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
– یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت توافق هسته‌ای با ایران توافقی بد است و ما مخالف آن هستیم و به این توافق پایبند نخواهیم بود.
– در ۲ شهریور ماه، سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی رژه‌ای نظامی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه برگزار کرد.

– در ۲ شهریور ماه، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد. دو طرف در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین به ویژه نوار غزه گفتگو کردند.
– بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از پردیس اطلاعاتی و مطالعات سایبری واقع در بئر السبع، مدعی شد که توافق جدید با ایران، تهدیدی برای امنیت جهان و منطقه غرب آسیا است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.