به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حوادث امنیتی و ترورهای اخیر در استان درعا، مقامات امنیتی این استان را به گفتگو با بزرگان و افراد برجسته شهرها جهت امضاء توافقنامه جدید ملزم نموده است.

اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که کمیته امنیتی درعا جهت حفظ امنیت این استان بر راه حل‌های مسالمت آمیز، بیشتر از عملیات‌های نظامی اصرار دارد؛ اما در عین حال طرح‌های امنیتی را نیز در مواجهه با ناامنی‌های گسترده و افزایش فعالیت عوامل سازمان‌های تروریستی بررسی می‌کند.

روز گذشته، نماینده کمیته امنیتی درعا و رئیس شعبه امنیت نظامی ارتش سوریه نشستی را در شهر جاسم واقع در شمال غربی استان درعا با حضور افراد برجسته این شهر آغاز کردند. هدف از تشکیل این جلسه، دستیابی به یک توافق امنیتی مانند شهر طفس عنوان شده است. این توافق شامل اخراج افراد غیربومی، تحویل افراد تحت تعقیب و متهم به عضویت در گروه تروریستی داعش و کسانی که در اقدامات ضد امنیتی در منطقه از جمله بمب گذاری، آدم ربایی و قتل نیروهای ارتش و غیرنظامیان دست داشته‌اند، می‌شود.

همزمان با این جلسه، عملیات‌های امنیتی نظامیان سوریه نیز متوقف شده و به مدت سه روز به بزرگان و نمایندگان شهر جاسم فرصت داده شد تا به خواسته‌های کمیته امنیتی درعا پاسخ دهند. اطلاعات موجود حاکی از آن است که گروه‌های مسلح اعم از عناصر داعش و گروه‌های مسلح، پاسخ خود را به این کمیته ارسال نموده‌اند.

بر اساس اعلام برخی منابع، سرتیپ لؤی العلی، رئیس شعبه امنیت نظامی درعا پس از خروج از مرکز فرهنگی شهر جاسم مورد سوءقصد قرار گرفته است و برخی‌ این حمله را در پاسخ به ترور یکی از فرماندهان سابق مسلحین به نام “خلدون البدیوی الزعبی” عنوان کرده‌اند.

شایان ذکر است چندی قبل یکی از فرماندهان مسلحین به نام “خلدون البدیوی الزعبی” پس از دیدار با سرتیپ لؤی العلی در محله الضاحیه شهر درعا در حمله عناصر مسلح ناشناس کشته شد. با توجه به اینکه این حمله در مناطق تحت تسلط دولت سوریه صورت گرفت، مسلحین تحت امیر الزعبی، سرتیپ العلی را آمر و متهم اصلی این ترور می‌دانند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.