به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش یمن در سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر از تجهیزات نظامی جدید از جمله قایق‌های جنگی عاصف، موشک کروز قدس ۳ و موشک‌های بالستیک حاطم، فلق، کرار و… رونمایی کرد.

ارتش یمن در مراسم رژه سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر از قایق‌های جنگی عاصف، موشک کروز قدس ۳ و موشک‌های بالستیک حاطم، فلق، کرار، بحر الاحمر در تجمع میدان السبعین در شهر صنعاء، پایتخت یمن رونمایی کرد. در میان این موشک‌ها، موشک حاطم شباهت و تطابق زیادی به موشک ایرانی “خیبرشکن” دارد.

لازم به ذکر است با آغاز تهاجم ناجوانمردانه ائتلاف سعودی به یمن، نیروهای مسلح ایران و گروه‌های مقاومت به کمک جنبش انصارالله و ارتش یمن شتافتند و با انتقال نمونه و دانش ساخت انواع موشک‌ها و پهپادها و سایر تجهیزات از مظلومان یمنی حمایت کردند.

مردم یمن در سال ۲۰۱۴ میلادی از خیانت و دست نشاندگی عبدربه منصورهادی و عوامل دولتش توسط کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی به ستوه آمدند و علیه وی تجمعات گسترده‌ای را در شهرهای مختلف یمن رقم زدند. در ۲۱ سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی (۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۳)، با ورود انصار الله به شهر صنعاء، هادی از سمت ریاست جمهوری یمن استعفا داد و عوامل دولت وی توسط مجلس یمن برکنار شدند. پس از این تحولات و به دست گرفتن کنترل دولت توسط انصارالله، عربستان و امارات با تشکیل ائتلافی علیه مردم یمن و انصارالله به حمایت از منصورهادی و متحدینش، به سراسر یمن حمله کردند.

بیشتر بخوانید:
دانش نظامی: موشک راهبردی خیبر شکن
تصاویری از سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن در صنعاء
خروش مردم یمن علیه آل سعود در سومین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران پنجشنبه, ۳۱ شهریور, ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

    چرا ویدیو نمی ذارید؟

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.