تحولات فلسطین، ۱۶ مهر ۱۴۰۱

شنبه 16 مهر 1401 - 13:06
https://iswnews.com/?p=80110

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رسانه‌های عبری زبان از آماده‌باش پلیس رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی از ترس تشدید عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها در کرانه باختری خبر دادند.

– در ۱۵ مهر ماه، مهدی محمد لدادوه، جوان فلسطینی در شمال غرب رام الله به ضرب گلوله نظامیان رژیم اسرائیل به شهادت رسید.


– در ۱۵ مهر ماه، بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، در نتیجه درگیری‌ فلسطینی‌ها با نظامیان رژیم اسرائیل در شهرک‌ بیتا و بیت دجن واقع در جنوب نابلس، ۱۸ تن مجروح شدند.
– در ۱۵ مهر ماه، ابراهیم الحج عادل داود، جوان فلسطینی در منطقه البیرین در جنوب قلقیلیه به ضرب گلوله نظامیان رژیم اسرائیل به شهادت رسید.


– دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای، از آمادگی این رژیم برای میزبانی از موج بزرگ مهاجرین اوکراینی و روسی به اراضی اشغالی خبر داد. طبق گزارش مشترک وزارتخانه های “دارایی” و “عالیه و ادغام” رژیم صهیونیستی، احتمال می‌رود تا شش ماه آینده هر ماه حدود ۶ هزار مهاجر روسی به اسرائیل مهاجرت کنند.
– در ۹ مهر ماه، فایز خالد دمدوم، جوان ۱۸ ساله فلسطینی در شهرک العیزریه واقع در شرق قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان رژیم اسرائیل به شهادت رسید.


– در ۱۶ مهر ماه، در نتیجه یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین، دو فلسطینی به نام‌های “محمود الصوص” و “احمد محمد حسین ضراغمه” شهید و ۱۱ تن دیگر مجروح شدند. در جریان این یورش، درگیری شدیدی میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان اسرائیلی رخ داد که طی آن یک نظامی صهیونیست مجروح شد.
– رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند پلیس رژیم صهیونیستی از ترس تشدید عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها در کرانه باختری، در قدس و مسجد الاقصی به حالت آماده‌باش درآمده است.
– در ۱۶ مهر ماه، ارتش رژیم صهیونیستی از مجروح شدن یکی از نیروهای خود در نزدیکی رام الله خبر داد.
– در ۱۵ مهر ماه، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفتگو کرد.
– دیوید بارنِه‌ئا، رئیس سازمان جاسوسی موساد با اشاره به مذاکرات دریایی با لبنان، اظهار داشت به احتمال زیاد حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها حمله خواهد کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.