به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس اطلاعات رسانه‌های غربی، رژیم اسرائیل با ایجاد کمپ آوارگان یهودی در جمهوری آذربایجان، یهودیان روسیه را در شمال ایران مستقر می‌کند.

سایت «میدل ایست مانیتور» روز شنبه به نقل از «جروزالم پست» نوشت که اسرائیل برای کمک به یهودیان مقیم روسیه و خروج آنها از این کشور، اردوگاه‌های موقت آوارگان یهودی در جمهوری آذربایجان ایجاد می‌کند. از این رو، رژیم اسرائیل ۲۵ میلیون دلار برای یهودیانی که قصد مهاجرت از روسیه را داشته باشند اختصاص داده است.

گفته می‌شود دلیل این کار کمک به یهودیان روسیه و جلوگیری از اعزام آنها به جنگ اوکراین است. شایان ذکر است پس از آغاز جنگ اوکراین، به‌دلیل حمایت مقامات اسرائیلی از دولت اوکراین و اهدای کمک‌های نظامی و مستشاری به این کشور، روابط سیاسی روسیه و رژیم صهیونیستی مخدوش شده است.

رژیم صهیونیستی با ایجاد کمپ آوارگان در خاک جمهوری آذربایجان می‌تواند دو هدف را به‌طور همزمان دنبال کند: ۱- جلوگیری از ارسال نیروهای یهودی به اوکراین و تسویه حساب سیاسی با روسیه. ۲- استقرار یهودیان در مرزهای شمالی ایران، یهودی سازی و اعمال نفوذ بیشتر در جمهوری آذربایجان به بهانه حضور یهودیان.

اخیرا در ۱۱ مهر ماه و در میان تنشهای مرزی آذربایجان و ارمنستان، بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در سفری غیرمنتظره به آذربایجان با الهام علی اف، رئیس جمهور و ذاکر حسنوف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و گفتگو کرد. همچنین وی با الچین قلی اف رئیس نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان دیدار و از مقر نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان بازدید کرد! این سفر تا زمان بازگشت گانتز به اسرائیل مخفی نگه داشته شد.

بیشتر بخوانید: سفر غیرمنتظره وزیر دفاع رژیم اسرائیل به جمهوری آذربایجان + تصاویر

در طول یک سال گذشته، روابط رژیم اسرائیل و جمهوری آذربایجان وارد فاز جدیدی شده است. توافقات جمهوری آذربایجان و رژیم اسرائیل در زمینه حمل و نقل هوایی، امنیت سایبری، قراردهای نظامی بیشتر، حضور مستشاران اسرائیلی در آذربایجان و … از جمله موارد مهم و قابل بررسی در این زمینه‌اند.

بیشتر بخوانید: ابعاد تازه نفوذ اسرائیل در جمهوری آذربایجان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.