تحولات اوکراین، ۲ آبان ۱۴۰۱

دوشنبه 2 آبان 1401 - 21:38
https://iswnews.com/?p=80936

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش اوکراین پس از ۴۸ ساعت درگیری سنگین موفق به بازپس‌گیری برخی مناطق غربی شهرک باخموت واقع در شمال استان دونتسک از ارتش روسیه شدند.

۱- ارتش روسیه صبح روز ۳۰ مهر ماه، با چند فروند موشک کروز تأسیسات انرژی اوکراین در شهرهای اودسا، کیف، خملینتسکی، لوتسک و ریونه را مورد حمله قرار داد.

۲- ارتش روسیه شامگاه ۳۰ مهر ماه، مواضع نیروهای اوکراینی در استان‌های دنیپروپتروفسک، زاپروژیا، خرسون و میکولایف را با چند فروند موشک کروز و پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ و شاهد ۱۳۱ (نمونه کوچک شاهد ۱۳۶) مورد حمله قرار داد.

تصویری از بال یک فروند پهپاد شاهد ۱۳۱ در زاپروژیا

۳- یک فروند جنگنده سوخو ۳۰ (SU-30) ارتش روسیه به علت نقص فنی در آسمان ایرکوتسک واقع در جنوب روسیه سقوط کرد. در این حادثه دو خلبان کشته و یک خانه مسکونی دچار آتش سوزی شده است.

لحظه سقوط جنگنده سوخو ۳۰ ارتش روسیه در ایرکوتسک

۴- بر اثر حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین به شهر شبکینو در صبح روز ۳۰ مهر ماه، چند مرکز خرید و ساختمان دیگر تخریب شده و دو غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

۵- اولاف شولتز، صدراعظم آلمان از ارسال سه فروند سامانه پدافندی آیریس-تی (IRIS-T) به اوکراین در روزهای آتی خبر داد.

۶- لوهانسک:
رسانه‌های روسی از تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای انتقال تجهیزات و خودروهای زرهی برای تدارک حمله گسترده به محور کرمینا در استان لوهانسک خبر دادند. در این راستا عموم حملات ارتش‌ اوکراین به مناطق ترنی و یامپولیوکا متمرکز شده است.
در ۲ آبان ماه، ارتش اوکراین با سامانه‌های موشکی هیمارس (HIMARS) مواضع ارتش روسیه در شهرهای روبیژنه و اسواتوه را مورد حمله قرار دادند.

۷- خرسون:
بر اساس اظهارات مقامات محلی، ارتش روسیه حمله ارتش اوکراین به مناطق بروسکینسکه، کوسترومکا و کالینیوسکه واقع در حاشیه رود اینگولتس را دفع کردند.

۸- دونتسک:
رسانه‌های اوکراینی با انتشار تصویری از کارخانه آسفالت در حومه‌ی غربی شهرک باخموت، مدعی بیرون راندن روس‌ها از این شهرک شدند. پس از پیشروی روسیه در محور جنوبی سورودونتسک و لیسیچانسک در ماه‌های گذشته، درگیری در این کارخانه از دو ماه پیش جریان داشت و ارتش اوکراین روز گذشته، پس از ۴۸ ساعت درگیری سنگین موفق به بازپس‌گیری آن شد.

تصویر نیروهای اوکراینی از کارخانه آسفالت باخموت
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.