تحولات فلسطین، ۲ آبان ۱۴۰۱

دوشنبه 2 آبان 1401 - 16:39
https://iswnews.com/?p=80956

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس اعلام رسانه‌های عبری، ۳۰ هزار فشنگ جنگی از انبار تسلیحاتی یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی به سرقت رفته است.

– جنبش مقاومت اسلامی حماس حمله جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرد.
– در ۲۹ مهر ماه، جنگنده‌های اسرائیلی تعدادی موشک به سمت اهدافی در حومه‌ی دمشق شلیک کردند. بر اساس اطلاعات منبع نظامی سوریه، در ساعت ۲۳:۰۳ جمعه به وقت محلی، دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت شمال شرق دریاچه طبریه، نقاطی در اطراف شهر دمشق را مورد هدف قرار داد. این حمله تلفات جانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: حمله هوایی رژیم اسرائیل به سوریه

– در ۲۹ مهر ماه، طبق اعلام هلال احمر فلسطین، در نتیجه درگیری‌‌ فلسطینی‌ها با نظامیان رژیم اسرائیل در جنوب نابلس، ۷۸ تن مجروح شدند.
– بر اساس اعلام خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، بیش از ۱۰ پرواز از فلسطین اشغالی به مقصد هند به دلیل عدم صدور مجوز عبور هواپیماهای اسرائیلی از آسمان عمان توسط مسئولان این کشور لغو شده است.
– در ۲۹ مهر ماه، در جریان یورش نظامیان رژیم اسرائیل به جنین، یک فلسطینی به نام‌ “صلاح البریکی” به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و سه تن دیگر مجروح شدند.
– در ۲۷ مهر ماه، در نتیجه عملیات مسلحانه یک جوان فلسطینی به نام “عدی التمیمی” در نزدیکی شهرک معالیه ادومیم واقع در قدس اشغالی، یکی از نیروهای امنیتی اسرائیلی به شدت مجروح شد.

بیشتر بخوانید:‌ عملیات در قدس اشغالی؛ یک صهیونیست مجروح شد + تصاویر

– بر اساس اعلام رسانه‌های عبری، ۳۰ هزار فشنگ جنگی از انبار تسلیحاتی یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی به سرقت رفته است. پلیس این رژیم تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.
– رئیس اسبق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نسبت به خطرات جنگ داخلی احتمالی به دلیل اختلافات گسترده و بی‌سابقه در جامعه صهیونیستی هشدار داد.
– یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت ممکن است لیکود در صورت شکست بنیامین نتانیاهو در انتخابات آینده کنست نتایج آن را نپذیرد.
– در ۱ آبان ماه، بر اثر انفجار یک دستگاه موتورسیکلت بمب‌گذاری شده توسط مزدوران اسرائیلی در بخش قدیمی شهر نابلس، “تامر کیلانی”، از فرماندهان گروه مقاومت “عرین الاسود” به شهادت رسید. گروه عرین الاسود وعده داده است که در پاسخ به این جنایت، ضربات سختی را به اشغالگران اسرائیلی وارد کند.

بیشتر بخوانید: ترور یکی از فرماندهان برجسته عرین الاسود در نابلس + تصاویر

– با تصویب کابینه رژیم صهیونیستی، هرتزی هالوی به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل انتخاب شد.
– در ۲ آبان ماه، نظامیان اسرائیلی به روستای العراقیب واقع در النقب اشغالی یورش برده و این روستا را برای ۲۰۸ مین بار متوالی تخریب کردند.
– در ۱ آبان ماه، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت تلفنی با عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر گفتگو کرد.
– طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹ فلسطینی به اتهام تلاش برای عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.