به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای هیئت تحریر الشام پس از توافق با مسلحین جیش الوطنی، عقب نشینی از مواضع خود در شهر عفرین را آغاز کردند اما تعدادی از نیروها از پذیرش این توافق و خروج از این شهر خودداری می‌کنند.

طی روزهای اخیر و پس از توافق هیئت تحریر الشام و جیش الوطنی مبنی بر تحویل شهر عفرین واقع در استان حلب به مسلحین جیش الوطنی، نیروهای هیئت تحریر الشام عملیات تخلیه و خروج از این شهر را آغاز کردند.

بر اساس ادعای برخی منابع محلی، این تصمیم پس از فشارها و میانجیگری ترکیه اتخاد شده اما تنها بخشی از نیروهای تحریر الشام از عفرین به سمت ادلب خارج شده‌اند و همچنان تعدادی از نیروهای نظامی، امنیتی و کارمندان غیرنظامی این گروه در این شهر مستقر بوده و از خروج از این منطقه خودداری می‌کنند.

در راستای توافق میان طرفین درگیری، نیروهای تحریر الشام روستای کفرجنه را ترک کرده و مسلحین جیش الوطنی کنترل این روستا را بدست گرفتند. همچنین ۱۳ تن از مسلحین تحریر الشام و ۲۷ تن از مسلحین جیش الوطنی نیز روز گذشته طی یک عملیات تبادل در شهرک الباسوطه واقع در جنوب شهر عفرین مبادله شدند.

در همین رابطه، طی روزهای اخیر، نیروهای ارتش ترکیه جهت جلوگیری از نقل و انتقال نیروهای تحریر الشام به عفرین و کاهش درگیری‌ها، تعدادی ایست بازرسی در مناطق دیربلوط، الغزاویه و چند نقطه درگیر ایجاد کردند. گفته می‌شود ارتش ترکیه از عبور نیروهای تحریر الشام از ایست‌های بازرسی منتهی به مناطق درگیری و به ویژه منطقه عفرین جلوگیری کرده است.

به نظر می‌رسد ترکیه قصد دارد با ایجاد موانع و ایست‌های بازرسی، از اعزام نیروهای بیشتر هیئت تحریر الشام به مناطق درگیری جلوگیری کرده تا این اقدام به مرور باعث عقب نشینی مسلحین تحریر الشام از مناطق تصرف شده و پایان یافتن درگیری‌ها شود.

بیشتر بخوانید:
آخرین اخبار از عملیات تحریر الشام در منطقه عفرین، ۲۶ مهر ۱۴۰۱
تسلط کامل تحریر الشام بر شهر عفرین!

نقشه باکیفیت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.