تحولات فلسطین، ۹ آبان ۱۴۰۱

دوشنبه 9 آبان 1401 - 15:50
https://iswnews.com/?p=81336

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک جوان فلسطینی در نزدیکی تقاطع “الموگ” در نزدیکی اریحا، گروهی از نظامیان اسرائیلی را با خودرو زیر گرفت که طی این اقدام، پنج نظامی صهیونیست مجروح شدند.

– در ۷ آبان ماه، یک فرد مسلح فلسطینی به نام “محمد کامل الجعبری” به سوی نظامیان رژیم اسرائیل در نزدیکی شهرک کریات اربع در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری تیراندازی کرد که طی آن یک صهیونیست کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند. در جریان این تبادل آتش، فرد فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: عملیات ضد صهیونیستی در شهر الخلیل + تصاویر

– حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس با اشاره به عملیات ضد صهیونیستی در الخلیل اظهار داشت مقاومت در الخلیل ِبه پاخواسته همچنان به جهاد ادامه می‌دهد تا اینکه سرتاسر کرانه باختری، اردوگاه‌ها و روستاهای آن به سنگری برای مقاومت و خیزش ملت فلسطین تبدیل شود.
– گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات ضد صهیونیستی در شهرک کریات اربع در شهر الخلیل که به کشته شدن یک صهیونیست و زخمی شدن پنج نفر دیگر منجر شد را تبریک گفتند.
– کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرد از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۱۱۸ فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان رژیم اسرائیل به شهادت رسیدند.
– سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) از کشته ۲۵ اسرائیلی طی عملیات‌های فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون خبر داد.
– در ۸ آبان ماه، نظامیان اشغالگر اسرائیلی محمد حافظ ابو لیل، شهروند فلسطینی ساکن اردوگاه بلاطه را با خودرو زیر گرفته و او را به شهادت رساندند.
– شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد سرویس‌ امنیت داخلی این رژیم خواستار تخریب منزل مجری عملیات‌های شعفاط و معالیه ادومیم شده است.
– در ۸ آبان ماه، یک جوان فلسطینی به نام “برکات موسی عوده” در نزدیکی تقاطع “الموگ” در نزدیکی اریحا، گروهی از نظامیان اسرائیلی را با خودرو زیر گرفت که طی این اقدام، پنج تن مجروح شدند. نظامیان اسرائیلی حاضر در محل حادثه به سمت این جوان فلسطینی تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.


– در ۹ آبان ماه، نظامیان رژیم اسرائیل با یورش به جنین، محمد ابو خلیفه ابو اسعد، از رهبران جنبش حماس را به اسارت گرفتند.
– کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید سلاح‌های هسته‌ای خود را نابود کند و هرگونه فعالیت آن تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: قطعنامه سازمان ملل علیه تسلیحات اتمی اسرائیل!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.