به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حمله ارتش پاکستان به مواضع گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) در منطقه بولان ایالت بلوچستان، منابع خبری (BLA) مدعی هستند که این حمله را خنثی کرده و دست کم هشت کماندوی ارتش پاکستان را به قتل رسانده‌اند.

ارتش پاکستان به مواضع گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچستان (BLA) در بولان واقع در ایالت بلوچستان یورش برده و منابع خبری (BLA) مدعی هستند که عملیات ارتش پاکستان را خنثی کرده و دست کم هشت کماندوی ارتش پاکستان را به قتل رسانده اند.

عناصر گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) همچنین در دو حمله جداگانه نیروهای ارتش پاکستان و تأسیسات دولتی را در منطقه مچ در ناحیه بولان در ایالت بلوچستان پاکستان مورد هدف قرار دادند. در این حملات سه نفر از عناصر ارتش پاکستان زخمی و یک دکل برق منهدم شد. در ۳۰ اکتبر (۸ آبان) نیز عناصر این گروه تروریستی با نارنجک یک پاسگاه نظامی ارتش پاکستان را در مچ مورد حمله قرار داده و در نتیجه این عملیات، سه نفر از عناصر ارتش پاکستان زخمی و بخشی از پاسگاه تخریب شد.
لازم به ذکر است که عناصر گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچ (BLA) در روز ۲۷ اکتبر (۵ آبان) نیز به کاروان ارتش پاکستان در کچ واقع در جنوب غربی ایالت بلوچستان حمله کردند. این گروه طی بیانیه ای اظهار داشت که در این حمله نیروهای ارتش پاکستان در کمین عناصر (BLA) گرفتار شده و چهار نفر از عناصر ارتش پاکستان کشته و تعدادی مجروح شدند. ضمنا در این حمله یک خودروی ارتش پاکستان نیز منهدم شد.

این گروه طی بیانیه دیگری اظهار داشت که به دولت پاکستان یک هفته مهلت می دهد تا در مورد مبادله دو عنصر امنیتی پاکستان به نام های کلیم الله و محمد فیصل با زندانیان (BLA) تصمیم گیری نماید. عناصر (BLA) دو عنصر ارتش پاکستان را در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ (۳ مهر ۱۴۰۱) در منطقه زردالو ایالت بلوچستان به اسارت درآورده اند.

ویدیو: اسارت دو تن از نظامیان ارتش پاکستان توسط گروه تروریستی ارتش آزادیبخش بلوچستان


گفتنی است که (BLA) در چند سال اخیر چین را به عنوان یکی از اهداف عملیات خود در نظر گرفته و با توجه به پروژه های اخیر چین در ایالت بلوچستان پاکستان به ویژه در گوادر که در قالب قرارداد (CPEC) و کریدور بین چین و پاکستان اجرا می شود، شهروندان چینی شاغل در بلوچستان را مورد هدف قرار می دهد. از همین رو یک عامل انتحاری زن تحصیلکرده وابسته به (BLA) چندی پیش سه معلم چینی را در کراچی به همراه راننده محلی آنها به کام مرگ برد. (جزئیات بیشتر)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.