به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی مقدم، از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد.

سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم یازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی مقدم، گفت: «ما به لطف الهی موفق شدیم به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته دست پیدا کنیم که قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد، از آنها عبور کرده و همان سامانه های سپر موشکی که می‌تواند جزو مهم‌ترین ارکان دفاعی دشمن باشد را هدف قرار بدهد.
این سامانه سرعت بسیار بالایی دارد و قابلیت مانورپذیری در جو و بیرون جو را دارد. هم سامانه های پدافندی که در داخل جو دفاع می‌کنند و هم سامانه‌های فوق‌العاده گران قیمتی که در بیرون جو با موشک‌ها مقابله می‌کنند، این موشک جدید جمهوری اسلامی ایران از همه آن‌ها عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.»

موشک بالستیک هایپرسونیک، موشکی است که با سرعتی ۵ الی ۲۵ برابر بالاتر از سرعت صوت حرکت می‌کند. کشورهای آمریکا، روسیه، چین، کره شمالی و هند تاکنون اعلام کرده‌اند که این نوع از موشک‌ها را ساخته و یا خریداری کرده‌اند. علاوه بر این، آمریکا مدعی ساخت سامانه دفاعی موشکی برای مقابله با موشک‌های هایپرسونیک شده است که از این ادعا تاکنون شواهد و تصاویری منتشر نشده است.

موشک هایپرسونیک یا مافوق صوت، جزء آخرین تکنولوژی‌های قدرت موشکی است که ‌دست ایران را برای مقابله با سامانه‌های پدافندی آمریکا و یا اسرائیل بازتر می‌کند. ایران در روزهای اخیر سه پیام مهم نظامی به کشورهای غربی صادر کرده است که از اهمیت بالایی برخوردار است: ۱- پرتاب ماهواره بر قائم ۱۰۰ که پیش زمینه‌ای برای پرتاب موشک دوربرد یا همان قاره پیما است. ۲- رونمایی از موشک پدافندی صیاد ۴ که در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر قادر به مقابله با اهداف هوایی است. ۳- ساخت موشک های هایپرسونیک یا مافوق صوت.

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: تفاوت موشک بالستیک با تسلیحات هایپرسونیک در چیست؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. پنجشنبه, ۱۹ آبان, ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

    سلام. یک سری نکات عجیبی گفتن،که معلوم نیست دقیقا به چه معناست(!) سامانه ها موشکی خارج از جوء ! (فکر میکنم امریکا یک سری ماهواره ضد موشکی داره! حالا معلوم نیست،این موشک می تونه ازش عبور کنه! یا حتا خارج از جوء بر باهش درگیر بشه(!) )
    و با توجه به توضیحات احتمالا سرعتش بالایی ۱۰ ماخ است ! (Hypersonic سرعت ۵ تا ۱۰ ماخ! High-Hypersonic سرعت بین ۱۰ تا ۲۵ ماخ! که احتمالا مال ایران باید نوع دوم باشه! چون معمولا موشک ها بالستیک قبلی که داشتیم هم در همین محدود ۳ تا ۱۰ ماخ اینا بودن! .. )

    پاسخ
    1. طاها دوشنبه, ۳۰ آبان, ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

      موشک بالستیک در مرحله شیرجه به حداکثر سرعت می رسه ولی هایپرسونیک در تمام مسیر با سرعت بیشتر از ۵ ماخ حرکت میکنه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.