چینی‌ها غارت معادن طلای افغانستان را آغاز کردند

شنبه 21 آبان 1401 - 11:26
https://iswnews.com/?p=82036

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مهندسین چینی با همکاری سران و فرماندهان محلی طالبان عملیات استخراج معادن طلا در استان تخار واقع در شمال شرق افغانستان را آغاز کردند.

طبق اظهارات منابعی محلی در استان تخار، مهندسین چینی عملیات استخراج غیر قانونی معدن طلای “نورابه” واقع در شهرستان چاه آب را آغاز کرده‌اند. این منابع افزودند که چینی‌ها بدون عقد قرارداد رسمی و به صورت غیرقانونی، با برخی سران و فرماندهان محلی طالبان توافق کرده و استخراج از معدن نورابه را آغاز کردند.

معدن طلای نورابه در شهرستان چاه آب در استان تخار واقع شده و دارای ۲۶۰ تُن طلا می‌باشد.
وزارت معادن و پترولیوم (نفت) در حکومت پیشین افغانستان، در سال ۱۳۸۷ ه.ش قرارداد اکتشاف و استخراج معدن نورابه را با شرکت اماراتی “West land General Trading” امضاء کرد و پس از ده سال در ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ این قراداد از طرف وزارت معادن و پترولیوم حکومت پیشین افغانستان لغو شد. پس از روی کار آمدن طالبان، فرماندهان محلی این گروه کنترل معادن افغانستان از جمله معدن نورابه را بدست گرفته و استخراج آنها را به صورت غیرقانونی به چینی‌ها واگذار کرده‌اند.
چینی ها پیش از این نیز در استان های لوگر، میدان وردک، کابل و بدخشان کار کشف و استخراج غیرقانونی معادن لیتیوم و مس افغانستان را آغاز کرده بودند.

بیشتر بخوانید: غارت معادن طلا و لیتیوم افغانستان توسط چینی ها

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.