پاکسازی کامل محله السد شهر درعا از عناصر داعش!

چهارشنبه 25 آبان 1401 - 10:02
https://iswnews.com/?p=82396
درعا سوریه - شهر درعا Daraa

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه سلسله عملیات‌های امنیتی نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح محلی در محله السد شهر درعا، دستکم ۳۰ تن از عناصر داعش کشته شده و این منطقه به طور کامل از وجود عناصر این گروه تروریستی پاکسازی شد.

پس از افزایش اقدامات تروریستی گروه داعش در استان درعا، در ۹ آبان ماه سال جاری، نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح محلی سلسله عملیات‌های امنیتی علیه عناصر داعش در محله‌‌ “السد” شهر درعا آغاز کردند.

در جریان این عملیات‌ها، دستکم ۳۰ تن از فرماندهان میدانی، عناصر و مرتبطین گروه تروریستی داعش کشته شدند. در طرف مقابل نیز، ۸ تن از نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های محلی و همچنین دو غیرنظامی به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام منابع محلی، اکنون محله السد پس از کشته شدن عناصر داعش و فرار دو تن از فرماندهان میدانی این گروه تروریستی به نام‌های “ابرزهم موید حرفوش” ملقب به “ابو طعجه” و “محمد مسالمه” ملقب به “هفو” به شهر النعیمه به طور کامل پاکسازی شده است. تاکنون مقامات و فرماندهان سوری در خصوص پایان و نتایج این عملیات اظهار نظری نکرده‌اند.

شایان ذکر است افزایش تحرکات و اقدامات تروریستی عناصر داعش در شهر درعا طی هفته‌های اخیر باعث شد تا نیروهای امنیتی سوریه عملیاتی را با هدف بازداشت عناصر این گروه تروریستی و پاکسازی مناطق شهر درعا طرح ریزی و اجرا نمایند. با توجه به وضعیت ناامنی، جولان عناصر مسلح و اقدامات تروریستی در استان درعا احتمال می‌رود نظامیان سوریه پس از پایان عملیات‌ در شهر درعا به سراغ سایر شهرهای این استان مانند “جاسم” و “المسیرفه” رفته و سلسله عملیات‌های امنیتی با هدف مقابله با گروه‌های مسلح و عناصر تروریستی را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: درگیری ارتش سوریه با عناصر داعش در درعا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.