به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نظامیان روسیه و سوریه در جلسه با فرماندهان ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شهر قامشلی، از آنها خواستند تا جنوب بزرگراه M4 عقب نشینی کرده و مناطق مرزی با ترکیه را به ارتش سوریه واگذار کنند.

در ۴ آذر ماه، ژنرال الکساندر چایکو، فرمانده نیروهای روسیه در سوریه با تعدادی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در فرودگاه قامشلی دیدار و به آنها در خصوص جدی بودن تهدیدات ترکیه جهت آغاز عملیات نظامی زمینی در شمال سوریه هشدار داد.

چایکو به شبه نظامیان کُرد گفت:

“تنها راه جهت محافظت از منطقه در برابر حمله جدید ترکیه، عقب نشینی کامل از نوار مرزی سوریه-ترکیه به سمت جنوب جاده بین المللی (M4)، ایجاد منطقه‌ی حائل ۳۰ کیلومتری با مرز ترکیه و واگذاری این مناطق به ارتش سوریه است.”

شبه نظامیان کُرد، پیشنهاد مطرح شده از سوی روسیه را رد کرده و آمادگی خود را برای مقابله با هرگونه حمله جدید ترکیه به شمال سوریه اعلام کردند.

در این دیدار که بیش از سه ساعت به طول انجامید، فرماندهان نظامی سوریه نیز حضور داشتند. جزئیات بیشتری از این جلسه منتشر نشده است.

شایان ذکر است با توجه به رد پیشنهاد روس‌ها توسط SDF و تهدیدات اخیر رئیس جمهور ترکیه مبنی بر آغاز عملیات زمینی علیه شبه نظامیان کُرد و همچنین افزایش حملات توپخانه‌ای و پهپادی ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه، انتظار می‌رود عملیات زمینی جدید ارتش ترکیه پس از موافقت طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌‎ای در مناطق شمالی در اسرع وقت آغاز شود.

بیشتر بخوانید: ادامه حملات ترکیه به شمال سوریه در سایه تهدیدات اردوغان جهت آغاز عملیات زمینی!

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. شنبه, ۵ آذر, ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

    چون عامل خود امریکا و غربه! با ترکیه هم قاعدتا بسته! مردم هم شهید بشن، براشون هیچ اهمیتی نداره!… ترکیه هم میاید که بمونه! مردم کرد ها سوریه و عراق .. سالهای ساله که تحت شتشویی ذهنی این افراد قرار گرفته. هرچند این افراد خودشون هم به عنوان اسباب بازی غرب مورد استفاده قرار میگیرن!
    ولی این بازی ها ترکیه (اربابش در غرب)دیگه قدیمی شده، و الان وضعیت ۳ تا ۴ سال پیش نیست، ایران الان در سوریه حضور قدرتمندانه داره، کلی پایگاه تویه ادلب زدن(ترکیه) وگرنه تروریست ها رو جارو میکردن ..
    اگر شروع به پیشروی کنه،با پاسخ کوبنده مواج میشه! خیلی احمق ترکیه، هم خودش! و هم نوکر بدبخت الهام.

    پاسخ
  2. میثم شنبه, ۵ آذر, ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

    sdf نماد بی عقلی نافهمی و وطن فروشیه واقعا

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.