تحولات فلسطین، ۵ آذر ۱۴۰۱

شنبه 5 آذر 1401 - 16:00
https://iswnews.com/?p=83011

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس اولین توافق ائتلافی میان حزب لیکود و حزب عظمت یهود، ایتمار بن غفیر به عنوان وزیر امنیت داخلی در دولت جدید رژیم صهیونیستی منصوب شد.

– شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد برآوردهای امنیتی حاکی از آن است که یک گروه فعال در قدس که تحت حمایت رهبران حماس در ترکیه است، مسئول انفجارهای اخیر در قدس اشغالی است.
– در ۲ آذر ماه، در جریان یورش نظامیان رژیم اسرائیل به شهر نابلس، احمد امجد شحاده، نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی به شهادت رسید.
– روزنامه الاخبار لبنان فاش کرد در پی افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه غزه به دنبال تشدید عملیات‌های مقاومتی در کرانه باختری، حماس از طریق مصر هشدار شدیداللحنی به رژیم صهیونیستی داده است.
– “عامی ایالون”، رئیس اسبق سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) پیش‌بینی کرد اوضاع در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، کرانه باختری و به ویژه قدس به مراتب از وضعیت کنونی بدتر شده و به سمت تشدید تنش و درگیری‌ها پیش برود.
– در ۵ آذر ماه، گردان بلاطه، یکی از گروه‌های مقاومت فلسطین در کرانه باختری، از تیراندازی گسترده به سمت نظامیان رژیم اسرائیل در پی یورش به اردوگاه بلاطه در شرق نابلس خبر داد.
– بر اساس اولین توافق ائتلافی میان حزب لیکود و حزب عظمت یهود، ایتمار بن غفیر به عنوان وزیر امنیت داخلی در دولت جدید رژیم صهیونیستی منصوب شد.
– در ۴ آذر ماه، علی‌رغم محدودیت‌های رژیم صهیونیستی در شهر قدس، ۶۰ هزار فلسطینی در نماز جمعه در مسجد الاقصی شرکت کردند.
– طی ۲۴ ساعت اخیر، دو فلسطینی به اتهام تلاش برای عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.
– در ۲ آذر ماه، بر اثر وقوع دو انفجار در محله راموت و ایستگاه مرکزی اتوبوس در شهر قدس اشغالی، یک صهیونیست کشته و بیش از ۲۲ نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: انفجار در قدس اشغالی صهیونیست ها را به خاک و خون کشید + تصاویر

– گروه هکری عصای موسی ویدئویی از دوربین‌های مدار بسته قدس اشغالی در هنگام وقوع انفجار را منتشر کرد. این گروه هکری خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: “زندگی تاریک؛ شما تاوان خونی که ریخته شده را خواهید پرداخت. در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آرامش و آسایش نخواهید داشت؛ ما پایان شما را تعیین خواهیم کرد. علاوه بر این هارد دوربین‌ها را برای شما فرمت کردیم!”

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.