تحولات فلسطین، ۱۲ آذر ۱۴۰۱

شنبه 12 آذر 1401 - 10:55
https://iswnews.com/?p=83337
بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بنی‌ گانتز، وزیر جنگ رژیم اسرائیل نسبت به تشکیل گروه‌های شبه نظامی صهیونیست تحت امر ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست که توسط نتانیاهو به عنوان وزیر امنیت داخلی دولت جدید منصوب شد، هشدار داد.

– در ۷ آذر ماه، رژیم اسرائیل، جمال الطویل، از رهبران جنبش حماس در شهر بیره را پس از ۱۸ ماه اسارت آزاد کرد.
– در ۷ آذر ماه، نظامیان اسرائیلی، منازل شماری از شهروندان فلسطینی را در روستای کفر الدیک در مجاورت سلفیت تخریب کردند.
– در ۷ و ۸ آذر ماه، در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به چند منطقه در کرانه باختری، پنج جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: شهادت پنج فلسطینی در کرانه باختری

– در ۸ آذر ماه، یک شهروند فلسطینی در نزدیکی شهرک کوخاو یعقوب در شرق رام الله واقع در کرانه باختری، یکی از نظامیان رژیم اسرائیل را با خودرو زیر گرفت که طی این عملیات، نظامی صهیونیست به شدت مجروح شد. عامل عملیات پس از ترک محل حادثه، در نزدیکی شهرک کوخاو یعقوب به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید:‌ عملیات ضد اسرائیلی در شرق رام الله + ویدیو

– در ۹ آذر ماه، تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک یعبد در جنوب غرب جنین یورش بردند که در پی آن، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست. همزمان با این درگیری، نظامیان اسرائیلی منزل یکی از نیروهای جنبش حماس به نام “عبود حرزالله” را در این منطقه محاصره کرده و پس از اسارت او، از منطقه عقب نشینی کردند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۹ آذر ۱۴۰۱

– بنی‌ گانتز، وزیر جنگ رژیم اسرائیل نسبت به تشکیل گروه‌های شبه نظامی صهیونیست تحت امر ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست که توسط نتانیاهو به عنوان وزیر امنیت داخلی دولت جدید منصوب شد، هشدار داد.
– در بامداد ۱۰ آذر ماه، در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به محله الهدف در جنین، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست. در جریان تبادل آتش، دو تن از فرماندهان میدانی مقاومت فلسطین به نام‌های “محمد السعدی (۲۷ ساله) و نعیم الزبیدی (۲۶ ساله)” به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: شهادت دو تن از فرماندهان مقاومت در جنین + تصاویر

– در ۱۰ آذر ماه، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از ترس پاسخ تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت فلسطین به شهادت دو فرمانده مقاومت در جنین، به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌ است.
– در ۱۰ آذر ماه، مقاومت فلسطین در راستای ادامه آزمایش‌های راکتی برای تقویت توان نظامی خود، اقدام به شلیک چند فروند راکت به سمت دریا کرد.

– شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم اسرائیل با انتشار گزارشی مدعی شد که در هفته گذشته، یک هیئت بلند پایه نظامی اوکراین طی سفری چند روزه جهت دیدار و گفتگو با فرماندهان و مقامات ارشد اسرائیلی وارد تل‌آویو شد.

بیشتر بخوانید: سفر محرمانه هیئت نظامی اوکراین به تل‌آویو!

– ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست و رهبر حزب “قدرت یهودی” مدعی شد که جنبش جهاد اسلامی فلسطین بار دیگر تهدید به قتل او کرده است.
– در ۱۱ آذر ماه، یک جوان فلسطینی به نام ” عمار حمدی مفلح” در شهرک حواره در جنوب نابلس به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

– در ۱۱ آذر ماه، طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جنوب نابلس گفت که جنایت رژیم اشغالگر در کرانه باختری بی پاسخ نخواهد ماند.
– اتحادیه اروپا در واکنش به شهادت شمار زیادی از فلسطینی‌ها در کرانه باختری طی روزهای گذشته اعلام کرد که افزایش تنش و خشونت در کرانه باختری و قدس، بسیار نگران کننده است.
– در ۱۱ آذر ماه، گروه مقاومت عرین الاسود از هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در منطقه راس العین واقع در نابلس خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر شنبه, ۱۲ آذر, ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

    دنیای بی عدالتی محض اگه داخل ایران بود صد تا قطعنامه توسط سازمان ملل واتحادیه اروپا صادر میشد ولی مسلمان مظلوم فلسطینی را پلیس صهیونیست‌ها چندنفر گرفتند بااینکه چندنفر به یک نفر می‌توانند دستگیر کنند ولی صهیونیست غاصب اسلحه می کشد درانظار ملت می‌کشد وغربیها صدایشان خفه شده است شما آمریکائی‌ها وغربیها به خشم خدا اعتقاد ندارید چون ایمان به آخرت ندارید بااین کارهایتان عنقریب خشم خدا تمام شمارا داغون خواهد کرد شکایت این خونهای بناحق ریخته شده توسط خداوند رسیدگی خواهد شد انشاالله

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.