به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه با دهها فروند موشک کروز خا ۱۰۱ و خا ۵۵ تأسیسات انرژی اوکراین در شهرهای مختلف این کشور را مورد حمله سنگین قرار داد.

ارتش روسیه ظهر روز ۲۵ آذر ماه، با دهها فروند موشک کروز خا ۱۰۱ (Kh-101) و خا ۵۵ (Kh-55) مواضع و تأسیسات انرژی اوکراین در شهرهای کیف، میکولایف، پولتاوا، کرمنچوگ، پاولوگراد، سامی، خملنیتسکی، خارکیف، زاپروژیا، ژیتومیر، ترنوپیل، اودسا، وینیتسیا، کریوی ریح را مورد حمله سنگین قرار دادند.

در پی اصابت این موشک‌ها، جریان برق، آب و حمل و نقل زمینی در شهرهای مختلف اوکراین متوقف شده و مردم اوکراین به پناهگاه‌ها و متروها منتقل شده‌اند.

فرماندهی نیروی هوایی ارتش اوکراین نیز مدعی سرنگونی ۶۰ فروند از ۷۶ فروند موشک شلیک شده روسها توسط پدافند هوایی اوکراین شده است.

بیشتر بخوانید:
موشک های کروز روسیه برق شهرهای اوکراین را قطع کرد
حمله گسترده موشک های کروز روسیه به اوکراین + ویدیو و تصاویر

ارتش روسیه از چند ماه پیش در اقدامی هوشمندانه، اجرای حملات پراکنده با موشک‌های کروز را متوقف کرد و کاربرد آنها را به عملیات‌های مهم با اهداف استراتژیک از جمله از کار انداختن تأسیسات انرژی اوکراین معطوف کرده است. این روش پیش از این نیز در جریان جنگ یمن و حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه مواضع آمریکا و اسرائیل دیده شده است؛ با این تفاوت که انصارالله در حملات خود، تأسیسات نفتی و فرودگاه‌های عربستان سعودی را هدف قرار می‌داد و در عملیات‌های سپاه نیز پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در منطقه مورد هدف قرار می‌گرفت. و اکنون در اوکراین، روسیه زیرساختهای انرژی اوکراین را مورد هدف قرار می‌دهد.

ویدیو: پرواز موشک کروز روسیه در آسمان کیف
ویدیو: پرواز موشک کروز روسیه در آسمان دنیپروپتروفسک
ویدیو: پناه گرفتن مردم شهر کیف در مترو
ویدیو: اصابت موشک‌های روسی به تأسیسات نیروگاه برق زاپروژیا
ویدیو: اصابت موشک‌های روسی به اوکراین از دید هواپیمایی در آسمان مولداوی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. میثم شنبه, ۲۶ آذر, ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۳

    من میگم پدافند اوکراین قویه 🙂

    پاسخ
  2. محمدرضا شنبه, ۲۶ آذر, ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۸

    این کاری که روسیه داره میکنه دقیقاً همون کاری هستش که صدا حسین ملعون در جنگ ۸ ساله با ما انجام می‌داد، روسیه داره با اینکار انتقام شکست هاش در میدان نبرد رو از غیر نظامی ها میگیره.

    پاسخ
  3. amir شنبه, ۲۶ آذر, ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸

    به نظر من تنها راه پایان این جنگ اینه که مراکز حساس اکراین نابود بشه تا اکراین مجبور به مذاکره بشه…اون زمان که اکراین برای روسیه داره خط و نشون میکشید و قلدور بازی در می اورد باید فکر این روز ها رو میکرد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.