به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر درگیری و تبادل آتش مسلحین طالبان و نیروهای مرزبانی ارتش پاکستان در نزدیکی گذرگاه سپین بولدک-چمن، یک غیرنظامی پاکستانی کشته و ۲۳ نفر زخمی شدند.

در جریان درگیری مسلحین طالبان و نیروهای مرزبانی پاکستان در ۲۴ آذر ماه، در مرز روستای شیر آب واقع در شهرستان سپین بولدک در استان قندهار، یک نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند. رسانه‌های افغانستانی نیز تلفات وارده بر غیرنظامیان را هشت نفر از جمله سه کودک ذکر کرده‌اند.

این درگیری پس از آن آغاز شد که نیروهای مرزبانی پاکستان از ایجاد یک نقطه امنیتی توسط مسلحین طالبان در روستای شیر آب و در خط مرزی با منطقه چمن جلوگیری کردند.

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به این درگیری طی بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانی که طالبان به اسلام آباد تضمین محکم مبنی بر عدم درگیری مجدد مرزی ندهند، “عبیدالرحمان نظامی” سفیر پاکستان به کابل بازنخواهد گشت.

این ششمین درگیری مسلحین طالبان و نیروهای مرزبانی پاکستان در گذرگاه مرزی سپین بولدک-چمن است. دو طرف پیش از این نیز در ۲۰ آذر ماه با یکدیگر بر سر مسائل مرزی درگیر شده بودند و طی آن ۴۷ نفر نظامی و غیرنظامی از دو طرف کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: ۴۷ کشته و زخمی در درگیری مرزی طالبان و ارتش پاکستان + ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.