تحولات عراق، ۲۷ آذر ۱۴۰۱

یکشنبه 27 آذر 1401 - 15:34
https://iswnews.com/?p=84390

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رزمندگان تیپ ۴۱ سازمان حشد الشعبی، یک عملیات امنیتی در منطقه تل بتار واقع در جنوب سامراء جهت تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۲۳ آذر ماه، ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه و عراق، مبارزه با تروریسم، ادامه همکاری نظامی آمریکا و عراق و به ویژه همکاری‌های مستشاری و آموزشی گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: دیدار فرمانده سنتکام با نخست وزیر عراق + تصاویر

– در ۲۳ آذر ماه، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای از انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر نیروهای ارتش عراق در منطقه الخان در نزدیکی طارمیه واقع در شمال بغداد خبر داد.

۲- نینوا:
در ۲۵ آذر ماه، بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در منطقه بعشیقه واقع در حومه‌ی موصل، دو کودک جان باخته و سه کودک دیگر مجروح شدند.

۳- دیالی:
در ۲۵ آذر ماه، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای از حمله عناصر خود به مقر نظامی ارتش عراق در جنوب منطقه بهرز واقع در استان دیالی خبر داد. بر اساس ادعای داعش، یکی از نظامیان عراقی طی این درگیری به شهادت رسید.

۴- اربیل:
در بامداد ۲۷ آذر ماه، یک انبار تسلیحات مورد استفاده نیروهای آمریکایی برای آموزش نیروهای پیشمرگه در منطقه کانی قرژاله واقع در غرب اربیل منفجر شد. از تعداد تلفات و جزئیات این حادثه اطلاعاتی در دست نیست و تا این لحظه مقامات عراقی و آمریکایی نسبت به این حادثه اظهار نظری نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: انفجار در پایگاه نظامی در اربیل

۵- کرکوک:
در ۲۷ آذر ماه، در نتیجه انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی پلیس عراق در ناحیه الریاض واقع در غرب استان کرکوک، ۱۰ تن از نظامیان عراقی شهید و دو نفر دیگر مجروح شدند.

۶- صلاح الدین:
در ۲۳ آذر ماه، رزمندگان تیپ ۴۱ سازمان حشد الشعبی، یک عملیات امنیتی در منطقه تل بتار واقع در جنوب سامراء جهت تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۷- در ۲۲ آذر ماه، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق از قبول درخواست اقلیم کردستان مبنی بر افزایش تعداد ماموران مرزبانی توسط عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق خبر داد و گفت: “باید مرزهای منطقه اقلیم کردستان به سرعت کنترل شود.”

بیشتر بخوانید: افزایش تعداد نظامیان عراقی در مرزهای اقلیم کردستان

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.