تحولات فلسطین، ۲۸ آذر ۱۴۰۱

دوشنبه 28 آذر 1401 - 16:07
https://iswnews.com/?p=84452

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ۱۳ فلسطینی به اتهام تلاش برای عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

– ابوعبیده، سخنگوی کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد که آزادی اسرای فلسطینی امانتی به گردن ما و جزو اولویت‌های اصلی‌مان است.
– جنبش مقاومت اسلامی حماس کسب مقام چهارم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به تیم ملی مراکش تبریک گفت.
– یوسی داگان، رئیس شورای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری، خواستار تعطیلی فوری گذرگاه‌های نابلس و اجرای علمیات نظامی گسترده علیه شهر نابلس به منظور سرکوب گروه‌های مقاومت در این منطقه شد.
– طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۳ فلسطینی به اتهام تلاش برای عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.
– مراسم سی و پنجمین سالروز تاسیس جنبش حماس با حضور گسترده مردم و حضور فرماندهان ارشد مقاومت فلسطین از جمله یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:‌ برگزاری مراسم ۳۵ مین سالروز تاسیس جنبش حماس در غزه + تصاویر

– در ۲۸ آذر ماه، ده‌ها شهرک‌نشین اشغالگر یهودی تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند.
– در ۲۸ آذر ماه، تور وینسلند، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه با هیئتی از رهبران حماس به ریاست دکتر خلیل الحیه، نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در غزه دیدار کرد.
– نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به یورش نیروهای ارتش رژیم اسرائیل به اردوگاه العروب واقع در شمال الخلیل و اردوگاه عسکر در شهر نابلس، دو ایست بازرسی متعلق به نظامیان اسرائیلی در نزدیکی جنین را هدف تیراندازی قرار دادند. از تعداد تلفات و جزئیات این حمله اطلاعاتی در دست نیست.

بیشتر بخوانید:‌ آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۸ آذر ۱۴۰۱

– در ۲۸ آذر ماه، تامر نشرتی، یکی از رزمندگان یگان مهندسی گردان جنین که چند روز قبل طی درگیری مسلحانه با اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه جنین زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.