حسن کاظمی قمی؛ سفیر جدید ایران در افغانستان کیست؟

سه شنبه 29 آذر 1401 - 09:13
https://iswnews.com/?p=84460

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت امور خارجه ایران در پی اتمام ماموریت بهادر امینیان در افغانستان، “حسن کاظمی قمی” را به سمت سفیر جدید ایران در افغانستان تعیین کرد.

بر اساس اظهارات عباس بدری فر، رایزن سفارت ایران در کابل، با به پایان رسیدن مأموریت دیپلماتیک بهادر امینیان، سفیر پیشین ایران در افغانستان، “حسن کاظمی قمی” در ۲۷ آذر ماه، به سمت سفیر جدید ایران در افغانستان منصوب شده است.

کاظمی قمی پیش از این، به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در افغانستان فعالیت می‌کرد. طبق اعلامیه سفارت ایران در افغانستان، کاظمی قمی، این سمت را همزمان با پیشبرد مسئولیت سفارت ایران در افغانستان عهده دار خواهد بود.

حسن کاظمی قمی، سابقه سرکنسولگری ایران در هرات و اولین سفیر ایران در عراق پس از سقوط حکومت صدام را در کارنامه خود دارد. وی پس از آغاز کار خود در افغانستان، نقش مهمی در اقدامات ایران برای کنترل وضعیت نابسامان امنیتی و اقتصادی افغانستان داشت و توانست مسائل سیاسی بین ایران و طالبان را مدیریت کند. تشکیل دولت فراگیر، فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان و نفوذ آنها به ایران و همچنین تنظیم روابط با طالبان و سایر جناح های افغانستان از جمله چالش‌های پیش روی کاظمی قمی است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.